Ville i flyve under en graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2016

sol_og_sommer_<3

Hej med jer 

jeg er lidt i tvivl. Selvom jeg kender reglen om, at man ikke må flyve i 3 trimester, så ved jeg ikke om der er nogen risiko ved det ellers?

Jeg er ikke gravid endnu, men overvejer om der skal klemmes en skøn lille ferie ind når det sker

Har i fløjet under en graviditet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg fløj en del gange under begge mine graviditeter - med min søn var jeg mellem England og Danmark 10 gange, tror jeg. 

Hvis du ikke har nogen komplikationer i graviditeten, er der intet i vejen for at flyve. Du skal dog være OBS på evt støttestrømper og at bevæge dig under turen, hvis du skal flyve langt. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg har fløjet flere gange under begge mine graviditeter.

Den største risiko er blodpropper, så hvis du har anlæg for det - kan du få noget blodfortyndende hos lægen. Ellers er det mest et spørgsmål om at det ikke er godt at gå i fødsel i flyet.

Det kan dog være en smule ubehageligt at flyve langt, når maven er stor, da der jo ikke er så meget plads i et fly og komforten lav. Men go for it - bare husk at tjekke reglerne for det specifikke selskab du vil flyve med - de har alle forskellige grænser - og så selvfølgelig med din læge, hvis du har nogle komplikationer.

Anmeld Citér

8. maj 2016

sol_og_sommer_<3

Super tak for svar 

det bliver nok ikke så langt henne, inden for de første 4 måneder i hvert fald  men jeg vil da helt sikkert tjekke med flyselskabet. 

Støttestrømper må også komme på banen  gudskelov er jeg selv ret lille, så jeg har ingen problemer med pladsen i fly normalt 

tak for gode råd 

Anmeld Citér

8. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fløj da jeg var 33 uger henne. Fik meget vand i fødderne, men støttestrømper både på flyet og på ferien hjalp. 

Ellers ingen problemer.

Anmeld Citér

9. maj 2016

migxher

En ting du nok også bør overveje er hvor du skal hen og hvordan sygehus forhold er der. Om de er kompetente nok til at tage sig af dit barn, skulle det blive født for tidlig.

Men personligt ville jeg ikke flyve i 3. Trimester

Anmeld Citér

9. maj 2016

baby_drømme

Var i Thailand sidste måned med min svigerinde, hun var 30 uger henne på det tidspunkt og det var altså 11-12 timer vi fløj. Der var ikke nogen problemer i det, men personligt ville jeg ikke flyve så langt henne i en graviditet 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Vik

Har været ud og flyve i begge mine graviditeter op til flere gange . Det var ingen problemer ����

Anmeld Citér

9. maj 2016

modesty

Hej med jer 

jeg er lidt i tvivl. Selvom jeg kender reglen om, at man ikke må flyve i 3 trimester, så ved jeg ikke om der er nogen risiko ved det ellers?

Jeg er ikke gravid endnu, men overvejer om der skal klemmes en skøn lille ferie ind når det sker

Ja, det ville jeg og det gjorde jeg også. 

Den eneste grund til at man ikke må flyve sent i graviditeten, er fordi flyselskabet ikke vil risikere en fødsel i flyet. Det er ikke fordi der er nogen risiko for baby eller mor (eller for tidlig fødsel eller noget i den stil).

Anmeld Citér

9. maj 2016

Diosa85

...<3... skriver:

Hej med jer 

Jeg fløj i 2. Trimester og havde ingen problemer med det udover at selen irriterede lidt. Og told personalet troede jeg smuglede et eller andet på maven pga mit bækkenbælte og lille mave 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.