Anonym skriver:
Hvis der er nogen der genkender mig, så vær sød at beholde det her.
Jeg har en rigtig sød svigerfamilie som er forstående overfor mig og de diagnoser jeg har, og som hjælper når vi har brug for det, især hvis det handler om vores børn.
Her i weekenden blev vi enige om at tage i zoologisk have, og kørte ind om en butik på turen for at handle til picnic kurven. Der hvor vi stoppede var den butik hvor min svoger arbejder bl.a. fordi så kunne de lige sige hej til deres onkel.
I dag sad jeg så i haven med min svigermor, og hun fortæller så at min svoger havde ringet til hende efter arbejde og været rigtig ked af det fordi han havde kunnet se at vores mindste ikke kunne forstå hvorfor onkel ikke havde tid, og det havde gjort min svoger ked af det fordi min mand godt ved hvordan hans arbejde er.
Det er desværre ikke første gang at vi har gjort noget der sårer/irriterer familien, enten uden at jeg har vidst det pga. mine 'fejl' eller fordi min mand har gjort noget han vidste (burde vide) ikke var smart.
Jeg har lagt mærke til at der er begyndt at gå længere og længere mellem besøgene, og jeg frygter at de også vil 'forsvinde'. Min egen familie har jeg stort set ingen kontakt med da de afskrev mig før jeg fik stillet mine diagnoser.
Tak for det, hvis du er nået her til, og undskyld hvis det er blevet rodet.
Hvad kan jeg gøre for at redde kontakten til svigerfamilien?
Invitere dem med til ting, hjem til jer, se hvornaar de er hjemme, og I kan besoege dem.
Hvis din svoger har en fri dag, saa lad ham have en dag med ungerne, maaske med overnatning, hvis de er store nok.
Jeg forstaar godt at han bliver ked af det, ja det er hyggeligt at hilse naar de er paa arbejde, men det er svaert for boernene at forstaa at de voksne arbejder og ikke har tid.
Snak med dem, aftal dage, maaske hente om eftermiddagen.
Sikker paa at de vil blive glade for det, isaer naar du har dine diagnoser, du siger de hjaelper meget, spoerg om de har lyst til overnatning, med I vs/bh/skole arregmenter.