Kan jeres mænd hjælpe os ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
11 svar
2 synes godt om
7. maj 2016

Anonym trådstarter

Vi købte en bil brugt ved en autoforhandler og allerede 10 dage efter vi havde købt den så går batteriet i det og vi måtte investere i et nyt.

min onkel er mekaniker og han siger vi har garanti, min far siger det samme og min svigerfar. 

Men ham autoforhandler siger det modsatte ? Det mange penge. I lige pludselig sku af med �� bilen var dyr nok ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2016

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Anonym skriver:

Vi købte en bil brugt ved en autoforhandler og allerede 10 dage efter vi havde købt den så går batteriet i det og vi måtte investere i et nyt.

min onkel er mekaniker og han siger vi har garanti, min far siger det samme og min svigerfar. 

Men ham autoforhandler siger det modsatte ? Det mange penge. I lige pludselig sku af med �� bilen var dyr nok ��

Man har vidst 6 måneders garanti når man køber brugt bil ved en forhandler.

Du må be ham om at få det han basere sin udtalelse om på skrift, hvis han ikke mener der er garanti, må han jo dokumentere for det.

Anmeld Citér

7. maj 2016

Lililili

Prøv at se linket her fra fdm. Der reklemationsret i 2 år, men ikke på uforudsete ting. Tænker, at man ikke kunne vide, batteriet ville gå, og tror derfor ikke det dækkes. 

http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/brugt-bil-hos-forhandler

Anmeld Citér

7. maj 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Du har vel fået nogle købspapirer da du købte bilen, der står højst sandsynligt at du har 6 mdr garanti. Det gør der ved min, på "ikke selvforskyldte skader" så da min bagrude f.eks. Ikke kunne dugge af to måneder efter køb dækkede garantien..

men om de dækker når i selv har købt et nyt batteri ved jeg ikke, i skulle nok havde kontaktet forhandleren med det samme der var problemer 

Anmeld Citér

7. maj 2016

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Du har vel fået nogle købspapirer da du købte bilen, der står højst sandsynligt at du har 6 mdr garanti. Det gør der ved min, på "ikke selvforskyldte skader" så da min bagrude f.eks. Ikke kunne dugge af to måneder efter køb dækkede garantien..

men om de dækker når i selv har købt et nyt batteri ved jeg ikke, i skulle nok havde kontaktet forhandleren med det samme der var problemer 

Det var en søndag at det gik og vi sku køre på ferie om mandagen �� så det ku vi ikk ��

Anmeld Citér

7. maj 2016

Love2

Du har ikke garanti på batteri. Det er kun det større ting der bliver dækket under garanti. Dvs. Motor og sådan nogle ting. Batteri, bremser osv det er ikke dækket under garanti. 

Anmeld Citér

8. maj 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Det er forskelligt om der er garanti på , køber man f.eks med cvr. Nr som vigjorde så er der ingen garanti på(det fraskriver man sig) 

derudover som en anden påpeger så er en ting som batteri ikke dækket sf garantien , det er heldigvis heller ikk det dyreste at udskifte , det koster self lidt mere hvis det er mekanikeren der skifter det end hvis man selv gør det ☺️

Anmeld Citér

8. maj 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Batteriet går under almindelig slitage, ligesom bremser, dæk osv. Og dermed er det for egen regning.

Nu synes jeg ikke, at et batteri er specielt dyrt, tror vi gav i omegnen af 1000 kr sidste gang, så hvis det er en økonomisk belastning, der ikke er så sjov for jer, kan jeg bestemt anbefale at sætte penge af til reparationer og service, det bliver meget dyrere.

Anmeld Citér

8. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg undrer mig over, hvorfor du efterspørger svar fra vores mænd? 

Anmeld Citér

8. maj 2016

Bebsen

Du har 6 måneders reklamation, men som andre er inde på dækker det ikke feks batteri, bremser, pærer og andre sliddele. 

Og som en anden er inde på, hvis du syns batteri er en dyr udskrivning, så bliver det kun værre, det er en af de billigere... Hvis det er en ældre bil (+5år) kommer der helt sikkert flere reparationer og de bliver endnu dyrere  jeg kørte de første 10 år jeg havde kørekort i ældre biler, men købte for 3 år siden en næsten ny, 1 år gammel, og hold da op hvor er jeg lettet over ikke hele tiden at sku udskifte dele og poste penge ud 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.