pseudocyesis =falsk graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg har nu i snart 1 år, haft det hver eneste måned, som om at nu burde min mens ikke komme fordi jeg har haft, hormonelle udbrud, ømme brystvorter, hævet og ligamentsmerter samt mærkelig cravings, har mærkelige følelser og "puf" og vibrationer osv. Derinde fra... Men.!!

Jeg er ikke gravid, for jeg er på pillen, har været ved lægen til tisse prøven og HCG tal og de giver ikke udtryk for nogen som helst.

I forvejen jeg har 1 dreng i forvejen, og pt. Bør der ikke komme en mere. Og jeg er udemærket klar over at jeg ikke burde være gravid, men det er ligesom om det er det underbevidste som bar vil have mig til at tro noget andet?!? .. Men så fik jeg snakket med en psykolog, hvor personen snakkede om denne diagnose.

Pseudocyesis

Kan man komme "videre" og ikke føle sig evigt i tvivl om graviditet osv.?? har nogen oplevet det.?   

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2016

Anonym

hmm...

kender desværre ikke noget til det men tror jeg lige følger med her...

Anmeld Citér

6. maj 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har nu i snart 1 år, haft det hver eneste måned, som om at nu burde min mens ikke komme fordi jeg har haft, hormonelle udbrud, ømme brystvorter, hævet og ligamentsmerter samt mærkelig cravings, har mærkelige følelser og "puf" og vibrationer osv. Derinde fra... Men.!!

Jeg er ikke gravid, for jeg er på pillen, har været ved lægen til tisse prøven og HCG tal og de giver ikke udtryk for nogen som helst.

I forvejen jeg har 1 dreng i forvejen, og pt. Bør der ikke komme en mere. Og jeg er udemærket klar over at jeg ikke burde være gravid, men det er ligesom om det er det underbevidste som bar vil have mig til at tro noget andet?!? .. Men så fik jeg snakket med en psykolog, hvor personen snakkede om denne diagnose.

Pseudocyesis

Kan man komme "videre" og ikke føle sig evigt i tvivl om graviditet osv.?? har nogen oplevet det.?   

Altså 'sparkene' kaldes phantom spark - og dem har de fleste kvinder længe efter de har været gravide ... Jeg husker at have dem 2,5 pr efter fødslen .. Det er efter sigende tarmene der finder tilbage på plads ... 

Ømme bryster kan jo sagtens skyldes dine p-piller og det samme med de hormonelle udbrud .. ligaments smerter føles lidt som mens smerter  ..

Og jeg har hele mit liv til tider haft underlige madvaner altså så længe vi snakker mad ... For jeg går ikke ud fra det er papir, tændstikker eller sildelage du har crawing efter (og jo alle disse er crawings jeg har hørt om fra gravide ) 

Alt i alt kan alle symptomer skyldes helt andre ting og være helt normalt .. så måske det eneste der er diagnosen er at du kobler tingene sammen og er sikker på du er gravid ? 

Jeg ville dykke ned i symptomerne ømme bryster, mens smerter og hormonelle ture og spørge lægen om det ikke var en idé at prøve en anden type p-piller

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.