Jeg har før skrevet herinde omkring vores nabokrig som startede pga en bænk i fællesgården, hvor der blev drukket og larmet hver dag til langt ud på natten. Her et år efter vi er flyttet ind kører den stadig, for nu det jo varmt igen. Imellemtiden har vi fået snakket ud med vores nabo til den ene side som vi har givet hånd med og sluttet fred. Efter vi har gjort det, er den gamle krage der bor overfor os blevet GODT GAL. For hvor skal hun nu få sin drama fra?
Lad os kalde hende Pia. Pia har siden vi flyttede ind chikaneret os. Hun kigger ind af vores vinduer, nedstirrer os og vores gæster, hun sladre og starter rygter om os, vore ægteskab, vores hund og vores børn. Efter vi har givet hånd med vores nabo er Pia blevet meget pissed. Så meget at hun nu går skridtet videre. Hun følger efter min mand over til genboen stiller sig op med sin smøg og glor ind af vores genbos vindue , yes, hun gør det uden og skjule det . Sidst fik de nok og stolte sig og nedstirrede hende også. Det resulterede i at min mand fik fuckfingeren
i søndags, fik vi så besøg af dyrenes beskyttelse! De havde fået en anmeldelse om at vores hund var for tynd og misrøgtet!
De 2 kvinder fra dyrenes beskyttelse kommer ind, ser vores hund og så sukker de...... Spild af deres tid var deres ord. De beklager ulejligheden og går igen. Dette sidder Pia ude på bænken og hører/ser. Dagen efter........ Der får vi fandme en underretning fra kommunen!!! Vi lever uhumsk og vores børn er usoignerede. Vi råber og skriger og holder vores børn vågne til langt ud på natten , vi lever i skrald! Vi skal så til møde på kommunen i næste uge . Denne underretning er fra i hvert fald 3 fra vores gård, og det ved vi. Men den er selvfølgelig anonym så vi kan ikke bevise noget. Vi har fået en udtalelse fra dyrenes beskyttelse om deres besøg, hvilket er en super god skrivelse som formanden har lavet. Så har jeg ringet til vores sundhedsplejerske som kommer på mandag og som også har tilbudt og tage med os til mødet faktisk, vi ville have taget mine forældre med, men er nu blevet enige om og tage imod hendes tilbud. I bund og grund er jeg ikke særlig nervøs for det hele er simpelthen opspundet . Desuden er der ikke meget bekymring for børnene i underretningen, man kan godt læse at det er nogle som er sure på os.
Mit spørgsmål lyder på hvad vi nu kan gøre? Vi har tænkt os og anmelde Pia i hvert fald, for chikane til politiet og til boligforeningen. Nr 2 i gården har svinet mig til offentligt på Facebook og kaldt mig løgner osv, og der har vi fået afvide man muligvis kan melde ham for at udstille mig offentligt eller noget i den stil, har nogle hørt om det? Vi kører den i hvert fald helt ud. En ting er chikane og stalking med og glo og snage, en anden ting er at gå efter vores dyr og børn!!!
Vi har også snakket om og melde dem for falsk underretning, men spørgsmålet er om man kan det når den er anonym? Politiet sagde at man ikke kan gå ind fra deres side og få fat i ip adressen den er sendt fra, for kommunen har tavshedspligt når man vælger og være anonym, men hvad så hvis man skaffer en advokat selv?
Har i andre råd vi kan gå videre med?
Vi har ikke råd til og flytte .. Vi har kun boet her et år og vi lånte indskuddet af kommunen fordi vi skulle haste flytte fordi vi er flyttet fra skimmelsvamp. Så den er udelukket desværre.... Men hvis vi står med papirer fra kommunen og dyrenes beskyttelse , hvor der står at det er antagelsesvis er chikane fra naboer (det står der i den skrivelse jeg fik fra dyrenes beskyttelse) kan man mon så få boligforeningen til og flytte os kvit og frit? Eller måske ligefrem få dem til og sætte naboerne på plads? Vi har alt korrespondance på skrift som vi blot skal ha printet ud , helt tilbage fra vi flyttede ind og problemerne startede. Dengang var både boligforeningen osv også med indeover . Ting hvor vi bliver svinet til af naboerne, klager der er afgivet fra os af og fra dem af osv osv ....
Hvis du nåede hertil, så skal du have tusinde tak! Det blev lige lovligt langt