I fødsel før pks..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.160 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2016

Anonym trådstarter

Bliver nød til at dele mine tanker med jer, og evt søge nogle erfaringer, da de efterhånden fylder lidt..

Sagen er, at jeg skal ha planlagt kejsersnit her inden for et par uger. Dette skal jeg, da jeg af sikkerhedsmæssige grunde ikke må føde normalt grundet tidligere forløb.

Jeg har jo så datoen for det planlagte denne gang, men hvad nu hvis jeg går i fødsel inden???? Hvad sker der så????

Ved godt, at jeg skal ringe til fødegangen, og at de så "bare" laver det hvis jeg går i fødsel.. Men skal jeg ringe efter en ambulance, eller skal jeg køre selv???? Forventer de, at man selv kan køre????

Er selv overbevist om, at jeg ikke går tiden ud, og datoen for det pks ligger kun 1 dag før termin, så syntes egentlig at det er lidt presset 

Syntes ikke at tanken er så rar igen, da jeg er alene, og har en søn i forvejen der lige skal nå ud til hvor han skal være, en søster der skal komme et godt stykke fra, for at være med ved kejsersnittet, og har også lige 2 hunde der skal nå`s at blive hentet..

Så har i nogle erfaringer i vil dele på dette punkt????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2016

Mor til F

Hej ☺

Jeg blev  også  rådet  til  PKS, da  jeg  skulle føde  min datter  i  juli 2014, grundet  en  større mave /tarm operation  som  ganske  lille. 

Det  var  sat til en  uge  før  termin,  altså  39+0.

Da  jeg var  36+6 gik vandet og  jeg ringede  ind til  svangregangen. De bad mig om at komme  ind  på  sygehuset + jeg  skulle faste  fra  det  tidspunkt  vandet gik. 

Da  jeg kom  ind var  der  et kejsersnit  igang  og  derefter  skulle  der være  en  operation.

Derefter var  det min  tur - dog  kom der 2  akutte kejsersnit , så  jeg måtte pænt vente da både  jeg og baby havde  det  godt.

Min fødsel gik stille  og  roligt fremad og de sagde  at hvis  jeg  nåede  at få  presseveer ville  de  lade mig  forsøge  at  føde naturligt. 

Det nåede  jeg  desværre  ikke - endte med semi  akut kejsersnit, som for mig desværre  var en meget  ubehagelig oplevelse  ��

Anmeld Citér

5. maj 2016

Anonym trådstarter

Mor til Freia <3 skriver:

Hej ☺

Jeg blev  også  rådet  til  PKS, da  jeg  skulle føde  min datter  i  juli 2014, grundet  en  større mave /tarm operation  som  ganske  lille. 

Det  var  sat til en  uge  før  termin,  altså  39+0.

Da  jeg var  36+6 gik vandet og  jeg ringede  ind til  svangregangen. De bad mig om at komme  ind  på  sygehuset + jeg  skulle faste  fra  det  tidspunkt  vandet gik. 

Da  jeg kom  ind var  der  et kejsersnit  igang  og  derefter  skulle  der være  en  operation.

Derefter var  det min  tur - dog  kom der 2  akutte kejsersnit , så  jeg måtte pænt vente da både  jeg og baby havde  det  godt.

Min fødsel gik stille  og  roligt fremad og de sagde  at hvis  jeg  nåede  at få  presseveer ville  de  lade mig  forsøge  at  føde naturligt. 

Det nåede  jeg  desværre  ikke - endte med semi  akut kejsersnit, som for mig desværre  var en meget  ubehagelig oplevelse  ��

Tak for svar 

Skulle du selv møde ind på hospitalet, eller blev du hentet??? Og hvor lang tid gik der fra vandet gik, til du blev bedt om at møde ind???

Anmeld Citér

5. maj 2016

Mor1986

Nu har jeg ikke erfaring omkring kejsersnit. Men jeg spurgte min jordmoder hvad jeg skulle gøre hvis mit vand gik og veer straks kom og jeg ikke havde nogen til at køre mig. Vi føder hurtigt. Hun sagde at man altid skal ringe til fødegangen og det er dem der sørger for en ambulance. Så skal du have en ambulance skal det først gå igennem fødegangen. 

Anmeld Citér

5. maj 2016

Mor til F

Anonym skriver:

Tak for svar 

Skulle du selv møde ind på hospitalet, eller blev du hentet??? Og hvor lang tid gik der fra vandet gik, til du blev bedt om at møde ind???

Jeg  blev bedt om  at komme ind ca  30 min efter vandet gik. Vi bor 900 meter fra sygehuset, så  vi gik  i roligt tempo.

Jeg  blev  scannet da  jeg  var 36 uger, da  min datter  lå under gennemsnittet  og  jeg  har  en kronisk tarm sygdom. Her blev  det slået  fast  at  min  datter  stod helt  fast  og var klar  til  at  komme  ud  til  os  ☺

Derfor fik jeg  lov  til selv at gå til sygehuset.

Hvis  hun  ikke  havde stået fast,  fik  jeg  at vide, at  jeg skulle ringe  til fødegangen og de  ville sende  en ambulance. 

Anmeld Citér

5. maj 2016

GrønStjerne

Jeg har fået to pks efter første (vaginale) fødsel.

Ved det første ks havde jeg sådan lidt småveer om morgenen på selve dagen, men da alt jo var planlagt der alligevel tog vi bare derind som planlagt.

Den anden gang jeg skulle have ks nåede jeg ikke at føle hverken maven synke ned eller nogen som helst tegn på fødsel.

Jeg ville snakke med jm om det  praktiske, hvis det skulle ske, så du ved hvordan de gør på præcis dit fødested.

Der er jo lidt forskel fra sygehus til sygehus. Hvis du er alene og har veer kan du jo ikke forventes at skulle køre derind selv i bil, men når du er nervøs omkring hvordan det hele foregår er det min erfaring at jm kan hjælpe med at gennemgå alt det praktiske så man føler sig tryg.

Anmeld Citér

5. maj 2016

Anonym

Reglen er sådan at kan du sidde i en bil rent fysisk så kan du selv fragte dig til sygehuset.. Og så skal du enten køres eller tage taxi..

arbejder selv inden for området.,

det er fødegangen der vurdere om du skal have en ambulance eller ej og vil altså komme helt an på hvordan du har det og hvordan dine veer er.. 

Derfor kan der heller ikke gives et svar på dit spørgsmål før på selve dagen.. 

Alm veer og vandet der er gået kan godt selv fragte sig afsted vil svaret som regel værre.. Du skal have presse veer eller på anden måde skal du eller barnet være i fare før du får en ambulance.

jeg skulle have KS med første barn. Men uge 34-6 fik jeg veer. Jeg måtte selv tage afsted selvom vandet løb ud af mig.. 

Anmeld Citér

5. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du har vel kun tre muligheder:

Køre selv, blive kørt eller tage en taxa. 

Jeg kan ikke se hvorfor du skal have en ambulance, hvis der ingen fare er for hverken dig eller barnet.

Anmeld Citér

5. maj 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Bliver nød til at dele mine tanker med jer, og evt søge nogle erfaringer, da de efterhånden fylder lidt..

Sagen er, at jeg skal ha planlagt kejsersnit her inden for et par uger. Dette skal jeg, da jeg af sikkerhedsmæssige grunde ikke må føde normalt grundet tidligere forløb.

Jeg har jo så datoen for det planlagte denne gang, men hvad nu hvis jeg går i fødsel inden???? Hvad sker der så????

Ved godt, at jeg skal ringe til fødegangen, og at de så "bare" laver det hvis jeg går i fødsel.. Men skal jeg ringe efter en ambulance, eller skal jeg køre selv???? Forventer de, at man selv kan køre????

Er selv overbevist om, at jeg ikke går tiden ud, og datoen for det pks ligger kun 1 dag før termin, så syntes egentlig at det er lidt presset 

Syntes ikke at tanken er så rar igen, da jeg er alene, og har en søn i forvejen der lige skal nå ud til hvor han skal være, en søster der skal komme et godt stykke fra, for at være med ved kejsersnittet, og har også lige 2 hunde der skal nå`s at blive hentet..

Så har i nogle erfaringer i vil dele på dette punkt????

Du skal da bare tage en taxa? kan slet ikke se hvorfor der skal rykke en ambulance ud til dig. 

Og fra veerne starter/vandet går, går der altså som regel en del timer, så du skal nok nå at ordne alle dine ting inden. Bare sørg for at have pakket tasken i god tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.