pco og diabetes 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
8 svar
2 synes godt om
4. maj 2016

S.S.Robin

Nå. Jeg fik idag konstateret at jeg har pco, og for ikke så længe siden fandt lægen ud af jeg også diabetes 2.... 2 ting der gør det svært for os at få børn, og svært for mig at tabe mig.

Jeg er både glad for at vi har fundet årsagen, men samtidig er jeg også vildt ked af at det ikke er noget kan forsvinde igen. Der skal en helt ny livsstil til. 

Jeg føler mig lidt fortabt i alt det her, med alle de forskellige informationer jeg har modtaget også 

Jeg havde bare lige brug for luft. 

God dag derude i skønne baby.dk brugere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2016

Rtjm05

S.S.Robin skriver:

Nå. Jeg fik idag konstateret at jeg har pco, og for ikke så længe siden fandt lægen ud af jeg også diabetes 2.... 2 ting der gør det svært for os at få børn, og svært for mig at tabe mig.

Jeg er både glad for at vi har fundet årsagen, men samtidig er jeg også vildt ked af at det ikke er noget kan forsvinde igen. Der skal en helt ny livsstil til. 

Jeg føler mig lidt fortabt i alt det her, med alle de forskellige informationer jeg har modtaget også 

Jeg havde bare lige brug for luft. 

God dag derude i skønne baby.dk brugere 

Jeg vil lige sende dig et kram, det er ikke rart at finde ud af, jeg har selv både type 2 diabetes og pcos, så kender til det 

Anmeld Citér

4. maj 2016

Kay

Jeg har pco og insulinresistens og har 2 dejlige piger... så det kan lade sig gørre og efter jeg ændrede min kost har det gjort så meget!  

Mange af de syntomer jeg slet ikke viste havde noget at gørre med de to ting at gørre er mindsket eller forsvundet hvilket vare har gjort min livskvalitet så meget bedre... prøv (jev ved det er svært) at bruge din nye viden om hvad der er galt til noget positivt for der er rigige meget du selv kan gørre nu når du ved det 

Anmeld Citér

4. maj 2016

S.S.Robin

rikkeivalo skriver:

Jeg vil lige sende dig et kram, det er ikke rart at finde ud af, jeg har selv både type 2 diabetes og pcos, så kender til det 

Tak  Det er simpelthen fantastisk at kunne komme ud med det og få fat i nogen som også er i samme situation som en selv. 

Anmeld Citér

4. maj 2016

S.S.Robin

Kay skriver:

Jeg har pco og insulinresistens og har 2 dejlige piger... så det kan lade sig gørre og efter jeg ændrede min kost har det gjort så meget!  

Mange af de syntomer jeg slet ikke viste havde noget at gørre med de to ting at gørre er mindsket eller forsvundet hvilket vare har gjort min livskvalitet så meget bedre... prøv (jev ved det er svært) at bruge din nye viden om hvad der er galt til noget positivt for der er rigige meget du selv kan gørre nu når du ved det 

Dejligt at høre 

Jeg har også tænkt mig at kæmpe! Men hold nu op en mundfuld. Jeg har ikke engang fået at vide alt hvad det indebærer at have diabetes. Og så kommer der alt muligt mere med pco. (Det blev konstateret via blodprøve)

Tog det lang tid for dig inden du følte der var nogen fremgang?  

Anmeld Citér

4. maj 2016

Rtjm05

S.S.Robin skriver:

Tak  Det er simpelthen fantastisk at kunne komme ud med det og få fat i nogen som også er i samme situation som en selv. 

Det er det helt sikkert, men graviditet er ikke udelukket pga. Det du fejler, jeg blev naturligt gravid, efter større vægttab, for godt 3 år siden, og er nu gravid igen, dog igennem fertilitetsbehandling, men det mest pga kærestens sædkvalitet, havde det bare være min pcos ville vi godt kunne have klaret det selv

Men det har krævet en kost omlægning, men det er absolut det hele værd, og jeg fik det meget bedre med rigtig mange symptomer, som jeg egentlig ikke vidste hørte med til det at have pcos og diabetes 

Anmeld Citér

4. maj 2016

Kay

S.S.Robin skriver:

Dejligt at høre 

Jeg har også tænkt mig at kæmpe! Men hold nu op en mundfuld. Jeg har ikke engang fået at vide alt hvad det indebærer at have diabetes. Og så kommer der alt muligt mere med pco. (Det blev konstateret via blodprøve)

Tog det lang tid for dig inden du følte der var nogen fremgang?  

Ca 14 dage - 3 uger efter kost ændringerne kunne det mærkes... det siges at de første 14 dage efter man stopper med at spise sukker er de værste i forhold til "abstinenser " og det var de også 

Anmeld Citér

4. maj 2016

S.S.Robin

Kay skriver:

Ca 14 dage - 3 uger efter kost ændringerne kunne det mærkes... det siges at de første 14 dage efter man stopper med at spise sukker er de værste i forhold til "abstinenser " og det var de også 

Feedt �� 

Jeg er ikke rigtig så afhængig af sukker, sukker. Det er mere det sukker der er I mit brød og mine andre kulhydrater  men der er nok også dem du mener :p hihi

Anmeld Citér

4. maj 2016

Kay

S.S.Robin skriver:

Feedt �� 

Jeg er ikke rigtig så afhængig af sukker, sukker. Det er mere det sukker der er I mit brød og mine andre kulhydrater  men der er nok også dem du mener :p hihi

Jeps lige netop dem og så fx havregryn er faktisk værre for kroppen end almindelig sukker... på grund af den måde det nedbrydes i kroppen du kommer den næste tid til at kære en del om det glykemiske inde

Et godt råd er at blive medlem af Facebook gruppen "pco danmark" der er rigtig mange søde hjælpsomme kvinder... der kan du også få råd til hvor de bedste pco læger er i den del af landet hvor du bor 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.