Har brug for hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

201 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2016

Emsen22

Hej alle mødre og kommende mødre. Jeg står i den situation at jeg venter en dejlig dreng her til september, men jeg er meget i tvivl om hvor jeg vil bosætte mig! Jeg har i mange år boet i en by og er rigtig glad for den by, hvor jeg bla. går i skole pt, har min omgangskreds og barnets far - og hans familie bor. En time væk i en anden by bor min familie - mor, far og lillebror. Jeg bor Pt hos mine forældre da jeg er igang med at spare op til resten af de kommende udgifter, inden fødslen. Jeg er tyve år og har et fantastisk forhold til min familie, som alle glæder sig rigtig meget til lillemanden kommer til verden. Barnets far ønsker også at være en del af hans liv, så meget som nu er muligt og det samme med hans familie, på trods af vi ikke er sammen. Jeg kommer til at bo alene med min søn uanset hvilken by jeg vælger selvfølgelig. Jeg ser en masse fordele og ulemper ved begge byer, og det er meget svært for mig da jeg synes det er vigtige ting der er tale om. Jeg ved jeg kommer til at få brug for min mor, hvis jeg er i tvivl om ting, eller er bekymret. På den anden side har jeg ikke lyst til at bo i den by hvor min mor bor, da jeg ikke føler at det er der "jeg hører til". Jeg vil også utroligt gerne at min søns far har mulighed for at "komme og gå som han vil" (forstå mig ret) og se sin søn, men han har hverken kørekort eller bil, hvilket kræver en masse planlægning med bus. (Også fra min side af) Hvordan har i oplevet det at få børn? Hvad var vigtigt for jer? Kommer jeg til at få mere brug for min mor end jeg regner med, eller regner jeg med at få mere brug for hende end man egentligt gør? Jeg ved godt det er meget individuelt. Jeg har ikke prøvet at være forældre før, og derfor ved jeg ikke hvad der er vigtigt for mig som forældre. Om det er at have min mor tæt på mig, eller bo tæt på barnets far i en by jeg føler mig hjemme.

Tak fordi i tog jer tid til at læse med, og jeg håber i kan hjælpe mig lidt i mit dilemma. :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.