Henvisning til gynækolog.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. maj 2016

Anonym trådstarter

Hejsa. Vi prøver at blive gravide, desværre uden held. Jeg har haft klamydia og frygter at have haft en underlivsinfektion, som måske kan være skyld i vores prøvelser som ikke giver pote. 

Mit spørgsmål går på om man bare kan tage til lægen og få en henvisning til gynækolog? Det er blot med henblik på at få en afklaring på min situation, da vi ikke er klar til at gå  i fertilitetsbehandling endnu. Er det gratis at få en tid ved gynækolog? Håber på svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2016

Anonym trådstarter

Ingen svar? 

Anmeld Citér

4. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

Hejsa. Vi prøver at blive gravide, desværre uden held. Jeg har haft klamydia og frygter at have haft en underlivsinfektion, som måske kan være skyld i vores prøvelser som ikke giver pote. 

Mit spørgsmål går på om man bare kan tage til lægen og få en henvisning til gynækolog? Det er blot med henblik på at få en afklaring på min situation, da vi ikke er klar til at gå  i fertilitetsbehandling endnu. Er det gratis at få en tid ved gynækolog? Håber på svar. 

Hvor lang tid har I prøvet?

I princippet skal der være gået mindst 1 år fra PB start før man kan blive henvist til udredning. Nogle læger siger 2 år.

Jeg tror dog næppe at en gynækolog kun vil udrede dig, da det er useriøst ift. at finde ud af hvad problemet bunder i. Din mand skal nok også tjekkes så.

Min erfaring er dog at det er individuelt og at nogle læger er nemmere at snakke med end andre (jeg skiftede f.eks læge fordi min daværende sagde 2 år og min nuværende var fin med 9 mdr.).

Så mit råd vil være - snak med din læge.  Og husk at nævne det med klamydia, det kan være at nogle læger vil mene at det er en afgørende faktor.

Ja, gynækolog er gratis med henvisning.

Anmeld Citér

4. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Du kan sagtens bede din læge om en henvisning til gyn. 

- Det gjorde jeg for en måned siden, da jeg besluttede mig for at få fjernet min p-stav. Den blev sat op af gyn, og vil gerne have den fjernet der samt have noget rådgivning ifht fremtidig prævention. Og der kan gynækologen rådgive på en anden måde en lægen

Nå min pointe var, at jeg bare ringede og sagde at jeg gerne ville have en (fornyet) henvisning og det fik jeg uden problemer

Anmeld Citér

5. maj 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvor lang tid har I prøvet?

I princippet skal der være gået mindst 1 år fra PB start før man kan blive henvist til udredning. Nogle læger siger 2 år.

Jeg tror dog næppe at en gynækolog kun vil udrede dig, da det er useriøst ift. at finde ud af hvad problemet bunder i. Din mand skal nok også tjekkes så.

Min erfaring er dog at det er individuelt og at nogle læger er nemmere at snakke med end andre (jeg skiftede f.eks læge fordi min daværende sagde 2 år og min nuværende var fin med 9 mdr.).

Så mit råd vil være - snak med din læge.  Og husk at nævne det med klamydia, det kan være at nogle læger vil mene at det er en afgørende faktor.

Ja, gynækolog er gratis med henvisning.

Det er mig der snart har prøvet i 2 år.. Tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.