Boligsikring vs 14 dages løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. maj 2016

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg er lige anonym, for ikke at udstille nogen da det ikke er mig det drejer sig om.

Jeg har en bekendt/kollega/ansat (kært barn har mange navne), som er 14-dages lønnet. Han får boligsikring, men har jo så fået løn 3 gange i marts og nu kan han så ikke få boligsikring i denne måned. Han har ringet og talt med en medarbejder fra udbetaling Danmark, som bare sagde at det var deres system der var sådan og sådan var det! Han er jo selvsagt meget ked af det nu - han har kone og tre små børn og mangler jo meget den boligsikring 

Er der nogle kloge hoveder herinde, der ved hvad man kan gøre? Kan det virkelig have sin rigtighed at man skal "straffes" på den måde fordi man er 14 dages lønnet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2016

Benjamins'mor

Desværre ja. Vi skulle betale lidt tilbage en måned, i tilskud til institioner, da han havde nået og få 3 gange 14 dages løn indenfor en måned, virkeligt surt...

Anmeld Citér

2. maj 2016

Spirrevip

Hejsa

Jeg er lige anonym, for ikke at udstille nogen da det ikke er mig det drejer sig om.

Jeg har en bekendt/kollega/ansat (kært barn har mange navne), som er 14-dages lønnet. Han får boligsikring, men har jo så fået løn 3 gange i marts og nu kan han så ikke få boligsikring i denne måned. Han har ringet og talt med en medarbejder fra udbetaling Danmark, som bare sagde at det var deres system der var sådan og sådan var det! Han er jo selvsagt meget ked af det nu - han har kone og tre små børn og mangler jo meget den boligsikring 

Er der nogle kloge hoveder herinde, der ved hvad man kan gøre? Kan det virkelig have sin rigtighed at man skal "straffes" på den måde fordi man er 14 dages lønnet?

Du er ikke anonym, anonym  lige til info. 

Anmeld Citér

2. maj 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Yes. Her har vi oplevet at skulle betale tilbage for et helt år, fordi vi ramte en måned med 3 udbetalinger. Så troede de åbenbart med det samme at det vsr min mdr indtægt hver mdr.. Da det skete 2. Gang droppede jeg at arbejde mere i det og så måtte vi undvære.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.