Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

233 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. maj 2016

Anonym trådstarter

Vi mader lillebror herhjemme og det er jeg egentlig lidt imod, Da jeg synes børn skal smage selv og grisse osv 

han er 11 mdr og må indrømme at jeg havde ikk de problemer med storebror.

hsn spiste selv med en ske eller fingre i den alder og fik os nogle gange det sidste i smør pakken og fedte med.

lillebror vil os gerne selv MEN ( her kommer det store men ;-( ) 

han smider alt på gulvet ! Virkelig alt :-( alt jeg giver ham smider han på gulvet, og tallerkner osv ;( 

jeg synes selv jeg virker ret sippet når jeg tænker over at jeg gider bare ikke samle op hele tiden og tørre gulvet af konstant ;( nok fordi jeg synes at der er rengøring nok og bare ukke

orker at sku gøre mere rent også irritere det mig nok at han bare smider det på gulvet lidt ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2016

Dorthe1986

Jeg er lidt i tvivl om hvad du efterlyser hjælp til?

Lige så snart min dreng kunne sidde selv, fik han lov til at spise selv, så meget han nu kunne indtil han fik helt styr på det med gaflen/skeen/maden hen til munden. Altså han fik faktisk lov at røre ved maden fra start (6 mdr). Og ja han fik også en fase med at smide ting på gulvet - det er jo en læringsproces (hvad sker der hvis jeg smider den her ud over... osv). Ja det er ekstra rengøring, men sådan er det jo.

Anmeld Citér

2. maj 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min datter gjorde det også en periode, men efter et stykke tid hvor vi ikke samlede op/fjernede tallerkenen, så stoppede hun...

Anmeld Citér

2. maj 2016

serinasmor

Gjorde storebror ikke det samme ?  

Det er helt normalt at have den fase hvor ALT lander på gulvet ... Giv det en konsekvens og vis at det er den samme konsekvens hver gang ... Sig fx nu er du vist ikke mere sulten og vask ham - spis selv færdig og vask derefter væggen / gulvet / stolen .. Og så skal han ned  - konsekvensen var her: hvis jeg smider med min mad så er der ikke mere mad 

Gør hovedrent når fasen er overstået

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.