hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

426 visninger
4 svar
1 synes godt om
2. maj 2016

Anonym trådstarter

da vores barn var lille gik vi i en familiegruppe (en mødregruppe, men også for far og evt. søskende). Vi mødtes to gange om ugen og vi fik et rigtig godt sammenhold os forældre indbyrdes (nogle gange for godt ifølge sundhedsplejersken). Vi har mødtes flere gange senere.

Den ene familie har været gennem en rigtig grim skilsmisse, og nu er deres barn kommet i pleje. Jeg har tilfældigt set barnet på legepladsen i nærheden af hvor vi bor og genkendte plejemoren - de bor små 500 m fra os.

Barnet og mit barn legede rigtig godt sammen før, og jeg kan ikke lade være med at spekulere på, skal jeg tage kontakt til plejemoren næste gang jeg ser dem og spørge om mit barn må lege med barnet.

Kan jeg tillade mig det, eller skal jeg lade som om jeg ikke genkender barnet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville tage kontakt til hende. Jeg har godt nok ikke erfaring med et barn, der har lige har været igennem en sådan svær tid, hvor han/hun lige har "mistet" begge forældre, men jeg tænker, at hvis børnene tidligere har leget godt sammen, så må det da være rart for barnet at få noget godt og velkendt i sit liv.

Anmeld Citér

2. maj 2016

serinasmor

Anonym skriver:

da vores barn var lille gik vi i en familiegruppe (en mødregruppe, men også for far og evt. søskende). Vi mødtes to gange om ugen og vi fik et rigtig godt sammenhold os forældre indbyrdes (nogle gange for godt ifølge sundhedsplejersken). Vi har mødtes flere gange senere.

Den ene familie har været gennem en rigtig grim skilsmisse, og nu er deres barn kommet i pleje. Jeg har tilfældigt set barnet på legepladsen i nærheden af hvor vi bor og genkendte plejemoren - de bor små 500 m fra os.

Barnet og mit barn legede rigtig godt sammen før, og jeg kan ikke lade være med at spekulere på, skal jeg tage kontakt til plejemoren næste gang jeg ser dem og spørge om mit barn må lege med barnet.

Kan jeg tillade mig det, eller skal jeg lade som om jeg ikke genkender barnet?

Er barnet i fast pleje ? Og evt tvangsfjernet ? 

Skal barnet måske flyttes igen ? Hvor gammelt er barnet ? 

Hvor længe er det siden barnet kom i pleje ? 

Som udgangspunkt vil du vel i kraft af at I nærmest ern naboer sagtens kunne arrangere legeaftale mellem de 2 ... 

Hvis barnet er i børnehavealderen så vil det jo også undre sig over at I ikke hilser osv ... Barnets verden falder vel mildest talt fra hinanden i sådan en situation - så måske er det godt at have et link tilbage ... 

Jeg ville nok forsøge at mødes med dem på en legeplads i nærheden ... Og så tage kontakt til plejemor der .. forklare at I kender barnet og barnets historie og at børnene legede godt sammen ... Og så tage den derfra

Anmeld Citér

2. maj 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Er barnet i fast pleje ? Og evt tvangsfjernet ? 

Skal barnet måske flyttes igen ? Hvor gammelt er barnet ? 

Hvor længe er det siden barnet kom i pleje ? 

Som udgangspunkt vil du vel i kraft af at I nærmest ern naboer sagtens kunne arrangere legeaftale mellem de 2 ... 

Hvis barnet er i børnehavealderen så vil det jo også undre sig over at I ikke hilser osv ... Barnets verden falder vel mildest talt fra hinanden i sådan en situation - så måske er det godt at have et link tilbage ... 

Jeg ville nok forsøge at mødes med dem på en legeplads i nærheden ... Og så tage kontakt til plejemor der .. forklare at I kender barnet og barnets historie og at børnene legede godt sammen ... Og så tage den derfra

De er omkring 2 år.

Jeg ved desværre ikke om det er fast pleje og/eller om det er tvangsfjernet.

Anmeld Citér

2. maj 2016

serinasmor

Anonym skriver:

De er omkring 2 år.

Jeg ved desværre ikke om det er fast pleje og/eller om det er tvangsfjernet.

Når barnet ikke er større har det ikke nogen relation til jer  - det skal derfor ikke være for relationens skyld du tager kontakt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.