Desperat mor til ørebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.546 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd. Min datter Aya har siden Januar haft nærmest konstant mellemørebetændelse. Hun fik lagt dræn i starten af Marts. Vi har prøvet at behandle med flere slags øre dråber,  vi skylder ørene jævnligt,  og synes egentlig at vi passer på. For 3 uger siden fik hun halsbetændelse,  og fik derfor en antibiotika kur. Det hjalp også på ørene. Hun fik den sidste dosis for 14 dage siden men nu er den gal igen. Feber og snask fra ørene. Vagtlægen siger vi lige skal se tiden an og det gør vi så. Men er der andet vi kan gøre? Er der nogle der har erfaringer med zoneterapi,  kiropraktor eller mælkefri kost?? Øredråberne virker ikke og hun kan jo ikke blive ved med at få antibiotika. Hun er under udredning for penicillin allergi og hendes blodprocent er meget lav så hun får jern. Hendes lille krop kan ikke tåle at blive ved med at være syg så er efterhånden desperat. 

Gode råd modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Hun er lige knap 14 måneder

Anmeld Citér

30. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Mælk har en negativ effekt på ørebørn. Prøv at fjerne ALLE mælkeprodukter fra kosten i en måned, og se om det ikke har en positiv effekt. 

Vores dreng er også ørebarn. Jeg var fuldstændig desperat til sidst, for det væltede ud af drænene og penicilin hjalp ikke. Han havde 17 MØB på et halvt år. 

Vi tog til zoneterapi én gang, og så stoppede ørerne med at løbe samme dag.

I fire uger var han til en zoneterapi behandling én gang om ugen, som blev afsluttet med en akupunktur nål. Vi har ikke set skyggen af mellemørebetændelse siden.

Anmeld Citér

30. april 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Havde du fjernet mælken fra kosten imens?

Anmeld Citér

30. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
jjuhl skriver:

Havde du fjernet mælken fra kosten imens?

Er det mig du spørger? Ja, det havde jeg. Det gjorde jeg en uges tid inden han startede til zoneterapi, mener jeg. 

Satte virkelig alle sejl ind på at komme det til livs, Fordi vi var så desperate.

Men han får mælkeprodukter nu uden problemer.

Anmeld Citér

30. april 2016

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen

Mine tvillingedrenge var begge buldrende ørebørn i deres første leveår - de fik dræn ind og ud igen hver to gange, fordi de ikke fungerede, og hverken øredråber eller andet hjalp. Da ørelægen ville lægge dræn for tredie gang, sagde jeg pænt nej tak og tog til en kiropraktor, jeg var blevet anbefalet. Efter 6 behandlinger var problemerne med ørerne løst, og ingen af dem har haft MØB siden - de er snart tre 

Anmeld Citér

30. april 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har tre ørebørn, og jeg må sige at jeg ikke køber den påstand at det er mælks skyld at de er ørebørn. Grunden til det er at mit midterste barn er mælke allergiker og derfor ikke fik mælk, og hendes ører var lige så slemme som de to andres ører.

Det der hjalp her var at de blev pode og vi fandt ud af præcis hvilken bakterie der var på spil, og de så fik den rigtige medicin.

Anmeld Citér

30. april 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Har du snakket med ørelægen igen? Her virkede øredråberne ikke. Drænet var tilstoppet så det skulle skiftes ud. Vi var også desperate :/ men da hun fik dræn for 2. Gang gang, så hjalp det. 

Anmeld Citér

30. april 2016

M&J87

jjuhl skriver:

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd. Min datter Aya har siden Januar haft nærmest konstant mellemørebetændelse. Hun fik lagt dræn i starten af Marts. Vi har prøvet at behandle med flere slags øre dråber,  vi skylder ørene jævnligt,  og synes egentlig at vi passer på. For 3 uger siden fik hun halsbetændelse,  og fik derfor en antibiotika kur. Det hjalp også på ørene. Hun fik den sidste dosis for 14 dage siden men nu er den gal igen. Feber og snask fra ørene. Vagtlægen siger vi lige skal se tiden an og det gør vi så. Men er der andet vi kan gøre? Er der nogle der har erfaringer med zoneterapi,  kiropraktor eller mælkefri kost?? Øredråberne virker ikke og hun kan jo ikke blive ved med at få antibiotika. Hun er under udredning for penicillin allergi og hendes blodprocent er meget lav så hun får jern. Hendes lille krop kan ikke tåle at blive ved med at være syg så er efterhånden desperat. 

Gode råd modtages med kyshånd

Min søn har sidste vinter været i konstant penicillin behandling - trods dræn. Han havde møb hele tiden. Det var forfærdeligt for både ham men også os.

Vi droppede mælken og det hjalp. Vi begyndte på mælk igen senere (juni) og han har denne vinter ikke haft en eneste sygedag med ørerne.

Anmeld Citér

30. april 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
EBK skriver:

Er det mig du spørger? Ja, det havde jeg. Det gjorde jeg en uges tid inden han startede til zoneterapi, mener jeg. 

Satte virkelig alle sejl ind på at komme det til livs, Fordi vi var så desperate.

Men han får mælkeprodukter nu uden problemer.

Okay, vi må prøve. Tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.