højgravid og konstant sulten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.037 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2016

serinasmor

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind ! 

Jeg er højgravid - har termin om 4 uger (så jeg er vel 36+0 eller så

Jeg er åbenbart nået ind i en fase hvor jeg er konstant sulten .. Jeg er ved at blive sindssyg ! 

Jeg har i dag spist:

mættende havregryn - stor portion - til morgen ... 

Frugt (banan som jo mætter og et æble) og knækbrød 2 stk med smør 

Lasagne - mindst dobbelt af hvad jeg plejer til frokost - så 2 frokost portioner  ...blev ikke mæt

Herefter en halv pose pasta , en halv agurk og en hel portion bearnaisesauce (knor) - og ja jeg ved godt det var lidt klamt  Men jeg er sulten !

Men jeg er stadig sulten  .. tænker jeg også skal have overfaldet rugbrødet og leverpostejen ... Og sådan fortsætter det

Men WOW! 

Jeg kan på ingen måde huske det har været sådan i første graviditet ... Jeg kan godt være bange for at jeg ender med at tage 20 kg på de næste 6 uger hvis det fortsætter ... 

Derfor :

har du prøvet noget lignende ?

Og gik det over igen ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2016

grinny

Godt du er så langt henne 

Ej, jeg er 14+4 og har haft det sådan i omkring 4-5 uger  Spiser hele tiden og hvis  jeg ikke spiser bliver jeg dårlig. Frygter det fortsætter sådan resten af tiden 

Anmeld Citér

29. april 2016

serinasmor

grinny skriver:

Godt du er så langt henne 

Ej, jeg er 14+4 og har haft det sådan i omkring 4-5 uger  Spiser hele tiden og hvis  jeg ikke spiser bliver jeg dårlig. Frygter det fortsætter sådan resten af tiden 

Hvis det havde været konstant gennem hele graviditeten så var jeg nok noget større nu  

Håber da dit går i sig selv igen  

Har nu også spist rugbrød m leverpostej ... Næste stop bliver nok slikskabet

Håber det går over i løbet af et par dage ... Ellers går det da galt ... 

Er også pænt irriterende at skulle rejse sig hele tiden for at gå ud i køkkenet ... Det gør møgondt  ... Og hver gang jeg kommer op at stå skal jeg selvfølgelig også runde toilettet  

Anmeld Citér

29. april 2016

MissTas

serinasmor skriver:

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind ! 

Jeg er højgravid - har termin om 4 uger (så jeg er vel 36+0 eller så

Jeg er åbenbart nået ind i en fase hvor jeg er konstant sulten .. Jeg er ved at blive sindssyg ! 

Jeg har i dag spist:

mættende havregryn - stor portion - til morgen ... 

Frugt (banan som jo mætter og et æble) og knækbrød 2 stk med smør 

Lasagne - mindst dobbelt af hvad jeg plejer til frokost - så 2 frokost portioner  ...blev ikke mæt

Herefter en halv pose pasta , en halv agurk og en hel portion bearnaisesauce (knor) - og ja jeg ved godt det var lidt klamt  Men jeg er sulten !

Men jeg er stadig sulten  .. tænker jeg også skal have overfaldet rugbrødet og leverpostejen ... Og sådan fortsætter det

Men WOW! 

Jeg kan på ingen måde huske det har været sådan i første graviditet ... Jeg kan godt være bange for at jeg ender med at tage 20 kg på de næste 6 uger hvis det fortsætter ... 

Derfor :

har du prøvet noget lignende ?

Og gik det over igen ? 

Vær du glad for du er så langt henne  for sådan der har jeg det nu og har haft det sådan i en uges tid  kan spise hele tiden og føler mig lynhurtig sulten igen efter at have spist 

Anmeld Citér

29. april 2016

MRS.Thomsen

Hold ud, der er ikke så langt igen 

Din sult kan sagtens være anderledes end min er, men når jeg almindeligvis føler jeg ikke bliver mæt så mangler jeg de sunde fedtstoffer. Du kunne evt prøve at spise et æg til din havregryn og komme lidt nødder oven på havregrynene? græsk yoghurt på 10% mætter også meget synes jeg. Avocado til lasagnen kunne måske også hjælpe lidt? Grove grøntsager kan også holde maven beskæftiget, nogle gulerødder sætter sig vist ikke på sidebenene  

held og lykke om 4 uger 

Anmeld Citér

29. april 2016

grinny

serinasmor skriver:

Hvis det havde været konstant gennem hele graviditeten så var jeg nok noget større nu  

Håber da dit går i sig selv igen  

Har nu også spist rugbrød m leverpostej ... Næste stop bliver nok slikskabet

Håber det går over i løbet af et par dage ... Ellers går det da galt ... 

Er også pænt irriterende at skulle rejse sig hele tiden for at gå ud i køkkenet ... Det gør møgondt  ... Og hver gang jeg kommer op at stå skal jeg selvfølgelig også runde toilettet  

Håber også det falder lidt til ro, men hellere tage lidt ekstra på end at være dårlig  Det er min undskyldning 

Leverpostej på rugbrød er altså også bare min ynglingespise, kan hurtig tømme en stor pakke af Stryhns den gule 

Jeg har ikke direkte noget jeg skal ha', men når jeg får lyst til noget så skal jeg helst have det så hurtigt som muligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.