bestilling af pas, skal det være orginaler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. april 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min datter og jeg skal en tur fra Bornholm til København, og skal derfor have et pas.

Da hverken hun eller jeg har et i forvejen står der at man skal have en dåbsattest med, men skal det være originalerne, eller må det godt bare være kopier?

og hvad med billeder? Er det nok at have nogle digitale billeder, eller skal de printes i en fotoforretning?

ja, jeg ved godt at det er mange (og måske dumme) spørgsmål, men jeg har ikke haft pas siden 2000.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

Flødebollen

min datter og jeg skal en tur fra Bornholm til København, og skal derfor have et pas.

Da hverken hun eller jeg har et i forvejen står der at man skal have en dåbsattest med, men skal det være originalerne, eller må det godt bare være kopier?

og hvad med billeder? Er det nok at have nogle digitale billeder, eller skal de printes i en fotoforretning?

ja, jeg ved godt at det er mange (og måske dumme) spørgsmål, men jeg har ikke haft pas siden 2000.

Hvad i alverden skal i bruge pas til når det er indenrigs???

eller er det fordi det er over Sverige?

Anmeld Citér

28. april 2016

Ms.Momo

Flødebollen skriver:

Hvad i alverden skal i bruge pas til når det er indenrigs???

eller er det fordi det er over Sverige?

fordi vi skal igennem Sverige... 

Anmeld Citér

28. april 2016

Flødebollen

Ms.Sunshine skriver:

fordi vi skal igennem Sverige... 

Mine forældre har tit rejst den vej uden pas.. Hm

Anmeld Citér

28. april 2016

Ms.Momo

Flødebollen skriver:

Mine forældre har tit rejst den vej uden pas.. Hm

det har vi skullet siden nytår... 

Anmeld Citér

28. april 2016

CBbaby

Det skal være original dåbsattest. Derudover gælder der samme regler for pasfoto for dig som din datter. Omend de er lidt lempelige med mindre børn (som gerne må have let åben mund) :-) Du må gerne selv printe billeder - de skal afleveres fysisk og udprintet. - det skal dog have et særligt format og en god kvalitet. Ellers bliver de afvist. Gå hellere til en fotoforhandler, der tager billeder. Der kan de også sige, om billederne overholder kravene :-)

Husk at far (hvis han er i billedet med myndighed), skal have underskrevet papirerne også (dem kan i finde på nettet) (jo mindre han er med i borgerservice fysisk) 

ps. Vi har lige fået lavet pas til vores datter for ca 3 uger siden. Hun var 6 måneder på dette tidspunkt. Vi gik til fotoforhandler. Det kostede det samme som en automat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.