rejse eller blive hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
11 svar
33 synes godt om
28. april 2016

Anonym trådstarter

Min mand har fået arbejde i en anden landsdel end den vi bor i, så han er flyttet ind hos en ven der bor tættere på.

Vi havde snakket om at han skulle komme hjem så ofte som muligt for vores barns skyld, men nu er det 3 uger siden at han sidst var hjemme.

Jeg overvejede at bestille billetter og så rejse til ham i Kristi Himmelfart, men nu er jeg blevet i tvivl; skal jeg blive hjemme og håbe at han snart kommer hjem, bare rejse derover, eller rejse derover men lige sætte vennen ind i det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

Anonym trådstarter

Det skal måske lige tilføjes at vi kun snakker sammen når jeg tager initiativet, for han siger at han har hjemve.

Når jeg spørger hvornår han kommer hjem næste gang for jeg bare et "det ved jeg ikke"

Anmeld Citér

28. april 2016

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Det skal måske lige tilføjes at vi kun snakker sammen når jeg tager initiativet, for han siger at han har hjemve.

Når jeg spørger hvornår han kommer hjem næste gang for jeg bare et "det ved jeg ikke"

Jeg ville bede ham komme hjem i den kommende weekend, så i kan finde ud af hvordan dette skal fortsætte. Jeg ville ikke leve med en mand som jeg ikke kunne regne med.

Skal dine børn vokse op med ikke at vide hvornår deres far kommer hjem eller  om han kommer.

DK er altså ikke større end han godt kan komme hjem hver weekend.

Jeg syntes det er en mærkelig opførsel ikke at give lyd, hvis han har hjemve er det måske ikke det rigtige sted at have et job.

Umiddelbart lyder det ikke som en særlig voksen opførsel.

Jeg ville ikke tage uanmeldt over til ham med et barn.

Anmeld Citér

28. april 2016

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

Jeg ville bede ham komme hjem i den kommende weekend, så i kan finde ud af hvordan dette skal fortsætte. Jeg ville ikke leve med en mand som jeg ikke kunne regne med.

Skal dine børn vokse op med ikke at vide hvornår deres far kommer hjem eller  om han kommer.

DK er altså ikke større end han godt kan komme hjem hver weekend.

Jeg syntes det er en mærkelig opførsel ikke at give lyd, hvis han har hjemve er det måske ikke det rigtige sted at have et job.

Umiddelbart lyder det ikke som en særlig voksen opførsel.

Jeg ville ikke tage uanmeldt over til ham med et barn.

Der er meget høj arbejdsløshed indenfor hans fag her hvor vi bor, så han har været nødt til at søge andet/andre steder i landet.

Jeg og vores barn følger efter når vi har fået et sted at bo.

Anmeld Citér

28. april 2016

Mortilah

Jeg hører også til dem der mener at DK er ikke størrer end at han må kunne komme hjem i weekenderne. Nu ved jeg ikke hvorfra og hvortil det er. Men der går tog/fly på tværs af landet. Jeg har i 15 år pendlet frem og tilbage fra kbh/nordsjælland - til grænsen flere gange i mdr og nogengange i ugen. Det kan man altså sagtens. Intet burde være mere vigtigt end kontakten til jeres barn. 

Jeg ville også bede om at få en afklaring omkring fremtiden. Synes det virker lidt mystisk at han ikke selv melder sig- og ikke giver besked omkring planlægning af weekenderne.. Det lan du altså godt forlange af ham af hensyn til barnet (rettet)..

Anmeld Citér

28. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Min mand har fået arbejde i en anden landsdel end den vi bor i, så han er flyttet ind hos en ven der bor tættere på.

Vi havde snakket om at han skulle komme hjem så ofte som muligt for vores barns skyld, men nu er det 3 uger siden at han sidst var hjemme.

Jeg overvejede at bestille billetter og så rejse til ham i Kristi Himmelfart, men nu er jeg blevet i tvivl; skal jeg blive hjemme og håbe at han snart kommer hjem, bare rejse derover, eller rejse derover men lige sætte vennen ind i det?

Har du tænkt dig at troppe op uden at fortælle det til din mand på forhånd? Og er det tænkt som en sød overraskelse til din mand? 

Uanset hvad, så er det ikke meningen, du skal gå derhjemme i tre uger og håbe på, han dukker op. Og det lyder underligt, at han ikke er oftere hjemme, når han har hjemve. Nu ved jeg ikke, hvilken type arbejde det er, men han må da have nogle fridage, hvor han kan komme hjem, uden at der skal gå tre uger. Og I skal have helt klare aftaler om, hvornår han kommer hjem, så du ikke går og ingenting ved. Jeres barn vil da også blive snotforvirret, hvis det er uvist, hvornår far er hjemme. 

Du skriver ikke så meget, så jeg kan have misforstået noget, men der skal laves aftaler og faste retningslinjer, hvis I skal have det til at fungere. 

Anmeld Citér

28. april 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Har du tænkt dig at troppe op uden at fortælle det til din mand på forhånd? Og er det tænkt som en sød overraskelse til din mand? 

Uanset hvad, så er det ikke meningen, du skal gå derhjemme i tre uger og håbe på, han dukker op. Og det lyder underligt, at han ikke er oftere hjemme, når han har hjemve. Nu ved jeg ikke, hvilken type arbejde det er, men han må da have nogle fridage, hvor han kan komme hjem, uden at der skal gå tre uger. Og I skal have helt klare aftaler om, hvornår han kommer hjem, så du ikke går og ingenting ved. Jeres barn vil da også blive snotforvirret, hvis det er uvist, hvornår far er hjemme. 

Du skriver ikke så meget, så jeg kan have misforstået noget, men der skal laves aftaler og faste retningslinjer, hvis I skal have det til at fungere. 

Ja, det var tænkt som en overraskelse for ham. Jeg har familie i byen, så det er også derfor jeg ville rejse.

Men sidder lidt med tanken nu, om jeg skal kontakte ham og sige at jeg vil rejse til ham og så høre hvad han siger.

Anmeld Citér

28. april 2016

Rauw

Overrask ham  Måske er det lige det han har brug for. Tænker lidt i måske begge sidder i hver sin landsdel og piver lidt over den anden ikke kommer. Drop det og besøg ham. Hvis han ikke bliver overlykkelig over at se jer, er han både dum og mærkelig og så kan du jo altid tænke på om det er en mand du gider ha. 

Anmeld Citér

28. april 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Overrask ham  Måske er det lige det han har brug for. Tænker lidt i måske begge sidder i hver sin landsdel og piver lidt over den anden ikke kommer. Drop det og besøg ham. Hvis han ikke bliver overlykkelig over at se jer, er han både dum og mærkelig og så kan du jo altid tænke på om det er en mand du gider ha. 

Skal jeg så forberede vennen han bor hos? Så jeg er sikker på at han er hjemme når vi dukker op?

Anmeld Citér

28. april 2016

lineog4

Jeg ved det ikke, men for mig lyder det helt forkert - har selv prøvet sidste år at min mand arbejdede i Esbjerg og børnene og jeg boede i Roskilde. Det var planlagt på forhånd, jeg vidste præcis hvilken dag han kom hjem og hvornår han skulle rejse igen. Børnene vidste det også (lige før jeg skriver selvsagt) da de jo savnede deres far og på den måde vidste han ikke bare var væk, men kom hjem.

jeg ville selv aldrig overraske ved bare at komme, hvad hvis han skal arbejde i weekenden, er et andet sted hvad ved jeg.... Jo hvis det bare var mig og en kæreste men ikke hvis det var et barn der kunne blive skuffet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.