Spiser ikke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
14 svar
3 synes godt om
28. april 2016

Diosa85

er syg med forkølelse. Han har ingen feber. Men han vil ikk spise noget. Siden kl 7:30 i morges har han ikk fået andet end 120 ml MME. Har tilbudt ham yoghurt, banan, rugbrød og mere MME men han spytter det hele ud eller lukker munden. 

Kan ikke lide han ikke spiser. Hva kan jeg gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

Anonymor

Diosa85 skriver:

er syg med forkølelse. Han har ingen feber. Men han vil ikk spise noget. Siden kl 7:30 i morges har han ikk fået andet end 120 ml MME. Har tilbudt ham yoghurt, banan, rugbrød og mere MME men han spytter det hele ud eller lukker munden. 

Hvor gammel er T?

Lægen siger altid som udgangspunkt at mad er relativt underordnet ved sygdom, barnet skal nok klare sig - Så længe man kan få rigeligt med væske i dem. Kan du det?

Anmeld Citér

28. april 2016

Diosa85

Anonymor skriver:

Hvor gammel er T?

Lægen siger altid som udgangspunkt at mad er relativt underordnet ved sygdom, barnet skal nok klare sig - Så længe man kan få rigeligt med væske i dem. Kan du det?

Han er 9 måneder på onsdag.

han har aldrig været så god til at drikke væske. Hverken vand, mælk eller juice 

nu kaster han også op 

Anmeld Citér

28. april 2016

serinasmor

Diosa85 skriver:

Han er 9 måneder på onsdag.

han har aldrig været så god til at drikke væske. Hverken vand, mælk eller juice 

nu kaster han også op 

Glem mad - det vigtigste er at han får væske ... 

Saftevand med sukker er en god ting så han får energi og noget i maven. .. prøv evt om sugerør kunne være sjovt - hvis t kan finde ud af det ... Sodavandsis er også godt når man er syg ... Og evt mariekiks ... 

Mit gæt er at du heller ikke selv kan spise det helt store når du er syg 

God bedring til T

Anmeld Citér

28. april 2016

Diosa85

serinasmor skriver:

Glem mad - det vigtigste er at han får væske ... 

Saftevand med sukker er en god ting så han får energi og noget i maven. .. prøv evt om sugerør kunne være sjovt - hvis t kan finde ud af det ... Sodavandsis er også godt når man er syg ... Og evt mariekiks ... 

Mit gæt er at du heller ikke selv kan spise det helt store når du er syg 

God bedring til T

Har lavet hyldeblomst saft til ham. Men det gider han heller ikke drikke.

han har aldrig prøvet og drikke med sugerør. Men måske jeg skal prøve med det også evt æble juice. 

Må han få sodavandsis når han ikk er større? 

Kiks det løber jeg fluks over og køber. 

Nej jeg kan heller ikke spise når jeg er syg. Kun yoghurt. 

Anmeld Citér

28. april 2016

serinasmor

Diosa85 skriver:

Har lavet hyldeblomst saft til ham. Men det gider han heller ikke drikke.

han har aldrig prøvet og drikke med sugerør. Men måske jeg skal prøve med det også evt æble juice. 

Må han få sodavandsis når han ikk er større? 

Kiks det løber jeg fluks over og køber. 

Nej jeg kan heller ikke spise når jeg er syg. Kun yoghurt. 

Sodavandsis er reelt frossen saftevand så det gør ingen forskel i min verden om det er flydende eller fast  Det vigtige er at han får væske

Anmeld Citér

28. april 2016

Diosa85

serinasmor skriver:

Sodavandsis er reelt frossen saftevand så det gør ingen forskel i min verden om det er flydende eller fast  Det vigtige er at han får væske

Okay. Han skal hjem til sin far lige om lidt. Så siger jeg til ham at han kan prøve og give ham sådan en. Han har købt æblejuice til ham. 

Han er heldigvis frisk på trods af snot og opkastninger. Han tumler rundt og griner og leger som han plejer. 

Anmeld Citér

28. april 2016

MissTas

Diosa85 skriver:

Øv hvor træls .. Men skidt med maden, vi har heller ikke lyst til at spise når vi er syge, men væske er vigtigt han får. Så tilbyd ham alt du ellers ikke ville. Saft, sodavandsis, æblejuice, smoothies. Alt hvad du lige kan komme på og så hold øje med at han stadig har minimum 2 våde bleer i døgnet. 

Anmeld Citér

28. april 2016

Diosa85

MissTas skriver:

Øv hvor træls .. Men skidt med maden, vi har heller ikke lyst til at spise når vi er syge, men væske er vigtigt han får. Så tilbyd ham alt du ellers ikke ville. Saft, sodavandsis, æblejuice, smoothies. Alt hvad du lige kan komme på og så hold øje med at han stadig har minimum 2 våde bleer i døgnet. 

Han er hos sin far nu. Men har sat ham ind i det og han har allerede købt æblejuice til ham. 

Våde bleer har han. De er godt fyldte. Og humøret er jo højt og hsn leger. 

Nu jeg ihvertfald meget mere rolig 

Anmeld Citér

28. april 2016

MissTas

Diosa85 skriver:

Du kan også prøve Mariekiks, saltkiks, saltstænger, chips.. Alt med salt øger automatisk tørsten  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.