Ved ikke om du evt. kan hjælpe.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg har en datter på 4 år og en datter på 1,5 år... Vi er konstant syge! Som i hele tiden!
Den mindste har haft kronisk mellemørebetændelse fra april 2015 og til februar 2016. Vi har været igennem 6 penicillinkure. I februar virkede det så til at det endelig gik i sig selv... Hun har fået dræn. Nu ligger hun så med høj feber og det vælter ud af ørene, så vi skal nok en tur til ørelægen i morgen og igang med endnu en penicillinkur!!
Den "store" skrænter også tit med snot og hoste. Hun var også ørebarn som mindre, men gik over da hun var omkring 3 år. I forrige uge fik hun så feber og trommehinden sprang pga. en mellemørebetændelse. Så hun er lige stoppet på sin 10 dages penicillin kur.
Jeg har været forkølet, haft influenza ustandselig siden december. I påsken lå jeg med en lungebetændelse og jeg er nu på penicillin for en streptokok infektion i halsen. Jeg var så syg at de mistænke kyssesyge, men fik jeg så afkræftet i dag.
Ja vi er syge hele tiden og har aldrig før brugt de mængder af penicillin som det sidste år.
Jeg synes vi spiser varieret. Pigerne elsker rugbrød og får en stor mængde frugt og grønt med i madpakkerne... Vi får selvfølgelig også snold og juice ind imellem.
Jeg tager d-vitamin og biostrath og pigerne får mælkesyrebakterier og biostrath.
Jeg tænker meget over deres tøj og fodtøj da de er meget udendørs. De er dog begge meget varme piger så de kan let komme til at svede!!!
Hvad kan jeg ellers gøre? Er der noget jeg overser? Hvad gør jeg forkert???? Skal siges at vi godt kan have en presset hverdag, hvor de er mange timer i institution, men synes vi har gode rutiner og de virker til at trives
Jeg er jo konstant væk fra arbejdet. (Som er en elevstilling) og jeg er bare træt af aldrig at være ovenpå!!!
Kan du komme med gode råd eller foreslag til hvorfor vi døjer sådan med alle de infektioner?
Der er nogen der har forslået mig at droppe mælken og det har jeg overvejet. Men pigerne elsker mælk og der ryger 6-7 liter på en uge. Måske man kan prøve med laktosefri, men så er der jo stadig smør og ost som de også holder meget af!
What to do?
Lisbeths svar
Hej !
Det lyder som det har været en meget langvarig stressende periode med meget sygdom.
De/I når dårlig at komme ovenpå førend der kommer en ny omgang.
Forstår du er ved at blive desperat.
Håber du klarer at beholde din elevstilling.
Jeg vil foreslå:
En lægetid til en grundig undersøgelse af jer alle. Er der allergier, eller andet ?En blodprøve hos jer alle, med infektionstal, blodprocent,d vitamin, samt jern. samt de almindelige. Evt blodprøver for madallergier.
Få din sundhedsplejerske indover. Hun kan hjælpe. Hun kan komme hjem og I kan få en grundig snak om indemiljøet, kost og trivslen hos børnene og dig.
Det har været en vinter med mange lange virusangreb, alligevel skal udelukkes om der er skimmelsvamp i boligen.
Bestil en tid hos Hals Næse-Ørelægen. Polypper, Mandler?
Hvis børn har store polypper giver det ofte øreproblemer. Er der dyrket på det, der kommer ud af ørerne, så de får det rigtige antbiotica.?
Hvis de bliver ved at være syge ville jeg oveveje et besøg hos en børnelæge. Hvordan er indemiljøet i daginstitutionen?. En luftskifter kan gøre underværker og mindske smitten.
Jeg er tilhænger af mælk til børn. Hvis du vil prøve en tid uden, så gør du det, husk de skal have Ca tilskud.
Det lyder som I spiser varieret og de får deres vitaminer og Bio Strath.
Er der mulighed for de bliver hentet tidligere en gang om ugen. enten af Bedster eller en skolelev. Det kan give lidt luft i en stresset hverdag.
Håber dette kan inspirere, skriv hvis noget skal uddybes.
God bedring til jer alle.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk