Fortrydelses pille?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2016

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har taget en fortrydelses pille mellem 2 samleje hvor kondom er sprunget 

Ham jeg har været sammen med er lige så pist over det og nu bliver der købt nye kondomer! Ingen af os ønsker en graviditet.

Men er jeg beskyttet? Vi havde sex om aften/natten og pillen blev taget dagen efter om formiddagen og næste samleje forgik om aften som pillen blev taget om formiddagen?

Har ikke behov for at få negative kommentare tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har taget en fortrydelses pille mellem 2 samleje hvor kondom er sprunget 

Ham jeg har været sammen med er lige så pist over det og nu bliver der købt nye kondomer! Ingen af os ønsker en graviditet.

Men er jeg beskyttet? Vi havde sex om aften/natten og pillen blev taget dagen efter om formiddagen og næste samleje forgik om aften som pillen blev taget om formiddagen?

Har ikke behov for at få negative kommentare tak 

Fortrydelsespiller virker (så vidt jeg lige kan huske) ved at at skubbe ægløsning lidt, og gøre slimhinden i livmoderen sej så et evt befrugtet æg ikke kan sætte sig fast (Igen er ikke helt 100, men mener det er sådan det virker). 

Så umiddelbart ja du er nok beskyttet, men du kan jo aldrig være helt sikker med nødprævention. - Kender en der tog pillen 12 timer efter samleje og hun var gravid alligevel. 

Uanset hvad så må du ikke tage mere end 1 pille pr cyklus, da det kan lave virkelig meget rod i din krop. 

Anmeld Citér

28. april 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Fortrydelsespiller virker (så vidt jeg lige kan huske) ved at at skubbe ægløsning lidt, og gøre slimhinden i livmoderen sej så et evt befrugtet æg ikke kan sætte sig fast (Igen er ikke helt 100, men mener det er sådan det virker). 

Så umiddelbart ja du er nok beskyttet, men du kan jo aldrig være helt sikker med nødprævention. - Kender en der tog pillen 12 timer efter samleje og hun var gravid alligevel. 

Uanset hvad så må du ikke tage mere end 1 pille pr cyklus, da det kan lave virkelig meget rod i din krop. 

Er helt klar over at pillen ikke er 100% sikker, den eneste måde man er 100 % sikker på ikke at blive gravid wr at leve i sølibat 

Takker mange gange for svar, mente os selv jeg ville være beskyttet, netop fordi man ikke må tage to piller, men blev bare i tvivl 

Anmeld Citér

28. april 2016

Anonym

28. april 2016

komodo

jeg har også prøvet en fortrydelsespille, den blev taget under 8 timer efter samlejet, og resulterede i tvillinger hvor den ene blev aborteret i 9. uge og den anden lige er blevet 5 her i Januar vær opmærksom på at hvis du ikke rigtigt bløder efter at have taget pillen, så følg på med en graviditetstest, ihverfald hvis du absolut ikke vil have et barn  

Anmeld Citér

28. april 2016

Anonym trådstarter

komodo skriver:

jeg har også prøvet en fortrydelsespille, den blev taget under 8 timer efter samlejet, og resulterede i tvillinger hvor den ene blev aborteret i 9. uge og den anden lige er blevet 5 her i Januar vær opmærksom på at hvis du ikke rigtigt bløder efter at have taget pillen, så følg på med en graviditetstest, ihverfald hvis du absolut ikke vil have et barn  

Tak, jeg har hverken blødt eller plet blødt, havde heller ikke nogen bivirkninger andet end muren i underlivet som da jeg blev gravid med mit første barn, det går desværrer lidt tid endnu inden jeg kan teste 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.