Dumme spørgsmål om mos.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2016

Anonym trådstarter

Min søn er lige startet op med grød om formiddagen og grøntsagsmos til aften. 

Imorgen skal vi til svigermors fødselsdag (surprice derfor anonym) og hun ved af gode grunde ikke at vi kommer og kan derfor ikk aftale med hende at koge nogle grøntsager. 

Men jeg har selv lavet noget mos til den lille som jeg ville tage med, det er pt frossent. Jeg ville gerne høre hvordan i andre har gjort når i skulle transportere mos med ud? Han er 4,5 mdr. Havde tænkt om jeg bare skulle købe et af de der færdig glas, men ville gerbe give ham hjemmelavet. 

Har i det vare i en bøtte og putter det i køleskabet når i kommer frem? Og hvad gær i hvis i f.eks er i skoven eller lign? Der kan man jo ikke opbevare på køl, eller varme noget op, giver i så bare flaske/ammer?

og er der nogen der kender til gode bøtter der kan fryses og komme i microen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tog det med i en bøtte og så i køleskab hvis det er til rådighed og så Varme op i micro.

på tur udendørs ville jeg tilbyde det koldt/luft temperatur eller evt tage en kande kogende vand med og en skål som bøtten kan stå i, så kan det måske lunes lidt sådan hvis barnet ikke vil spise kold mad og ellers sempergrød eller glasmad på tur. Fungerer så fint, og det er ikke verdens undergang at tage den lettere løsning når man er ude, det gør vi jo også med os selv  

Anmeld Citér

27. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Min søn er lige startet op med grød om formiddagen og grøntsagsmos til aften. 

Imorgen skal vi til svigermors fødselsdag (surprice derfor anonym) og hun ved af gode grunde ikke at vi kommer og kan derfor ikk aftale med hende at koge nogle grøntsager. 

Men jeg har selv lavet noget mos til den lille som jeg ville tage med, det er pt frossent. Jeg ville gerne høre hvordan i andre har gjort når i skulle transportere mos med ud? Han er 4,5 mdr. Havde tænkt om jeg bare skulle købe et af de der færdig glas, men ville gerbe give ham hjemmelavet. 

Har i det vare i en bøtte og putter det i køleskabet når i kommer frem? Og hvad gær i hvis i f.eks er i skoven eller lign? Der kan man jo ikke opbevare på køl, eller varme noget op, giver i så bare flaske/ammer?

og er der nogen der kender til gode bøtter der kan fryses og komme i microen? 

Hvis mosen består af grøntsager og lidt fedt samt evt. Modermælkserstatning så kan det sagtens holde en dag udenfor køleskab i det her vejr. 

Du kan evt. Fryse ned i små portioner og så tage det frosne med. Så tør det jo op på et par timer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.