"Leg" med ovnen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
13 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2016

Anonym trådstarter

Far var lige i færd med at putte baby ind i ovnen (slukket) Jeg er faktisk helt i chok, jeg stoppede ham og spurgte hvad fanden han lavede. Årsagen er at baby jo selvfølgelig er nysgerrig og jeg siger nej når han rører ved ovnen, så sagde far noget Ala "nej så stop dog ellers ka du komme ind i ovnen" 

Hvad er jeres holdning til det? Er det ok - eller har jeg ret i det er helt sindssygt gjort??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Newsence

Jeg var blevet gal.. 

barnet kan jo ikke kende forskel på en slukket ovn og en tændt og hvis jeg måtte lege med ovnen en gang må jeg vel også en anden gang ikk?

Det kan gå gruelig galt og jeg var blevet stik tosset og havde nok virkelig sat foden i jorden.

Et barn skal lærer at visse ting bare ikke er legetøj og først når de er gamle nok kan man lærer dem at sammen med en voksen kan man "arbejde og bruge" disse ting som eks. en ovn, men ALDRIG til leg. 

I bør nok have en snak sammen så I kan finde ud af hvad I sammen vil gøre fremover. OG så ville jeg på ingen måde gå fra ovnen det næste lange stykke tid. Tænk hvis barnet får åbnet en varm ovn evt. kravlet der ind og ikke kan åbne den igen eller får slemme brændmærker mm. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym

Helt sindssyg er for mig ret overdrevet.... Nu ved jeg ikke hvor gammel den lille er...

Jeg har ingen planer om selv at gære det, men mange siger altså de ting og gør det, uden at fuldføre de... Lidt som hvis du ikke holder kommer du i skralde spanden med et glimt i øjet..  

Anmeld Citér

26. april 2016

Abracadabra

Newsence skriver:

Jeg var blevet gal.. 

barnet kan jo ikke kende forskel på en slukket ovn og en tændt og hvis jeg måtte lege med ovnen en gang må jeg vel også en anden gang ikk?

Det kan gå gruelig galt og jeg var blevet stik tosset og havde nok virkelig sat foden i jorden.

Et barn skal lærer at visse ting bare ikke er legetøj og først når de er gamle nok kan man lærer dem at sammen med en voksen kan man "arbejde og bruge" disse ting som eks. en ovn, men ALDRIG til leg. 

I bør nok have en snak sammen så I kan finde ud af hvad I sammen vil gøre fremover. OG så ville jeg på ingen måde gå fra ovnen det næste lange stykke tid. Tænk hvis barnet får åbnet en varm ovn evt. kravlet der ind og ikke kan åbne den igen eller får slemme brændmærker mm. 

Jeg tror, at det er de færreste børn, der vil kravle ind i en 200 grader varm ovn. Den bekymring behøver ingen vist have. 

Nej, ovne er ikke legetøj, men man behøver vist ikke ligge søvnløs over det. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym

http://ekstrabladet.dk/112/etaarig-pige-braendt-ihjel-i-ovn-foraeldrene-faengslet/5846474 

Ved godt det ikke er i Danmark, men hvis man selv lærer sine børn og lege med farlige ting, så ved man aldrig hvad der på sigt måske kan ske

Anmeld Citér

26. april 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

http://ekstrabladet.dk/112/etaarig-pige-braendt-ihjel-i-ovn-foraeldrene-faengslet/5846474 

Ved godt det ikke er i Danmark, men hvis man selv lærer sine børn og lege med farlige ting, så ved man aldrig hvad der på sigt måske kan ske

Det er altså en lidt anden historie... Sammenligningen er altså ikke helt oplagt. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym

Abracadabra skriver:

Jeg tror, at det er de færreste børn, der vil kravle ind i en 200 grader varm ovn. Den bekymring behøver ingen vist have. 

Nej, ovne er ikke legetøj, men man behøver vist ikke ligge søvnløs over det. 

Kan godt være børn ikke kravler derind, men om den er tændt eller ej, så kan børn sagens finde på at åbne ovnen, når nu os måm selv får det lært. 

En dag kan det ske hvis forældre måske er uopmærksom, og hvis ovnen så er tændt, og barnet falder ned på ovn pladen med ansigtet eller får lagt armen derpå, så tilgiver man  nok ikke lige sig selv med det samme, hvis barnet får brændemærker eller ar 

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym

Abracadabra skriver:

Det er altså en lidt anden historie... Sammenligningen er altså ikke helt oplagt. 

Det skrev jeg hellere intet om?

Jeg skrev, at hvis man lærer sine børn og lege med farlige ting, så ved man aldrig hvad der kan ske på sigt!

Anmeld Citér

26. april 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Det skrev jeg hellere intet om?

Jeg skrev, at hvis man lærer sine børn og lege med farlige ting, så ved man aldrig hvad der kan ske på sigt!

Men problemet var jo, at forældrene havde ladet deres meget små børn være alene hjemme. 

Det er en dårlig leg at lege med opvaskemaskine, vaskemaskine, ovn mm., men det "sindssyge" er at lade 4 små børn være alene i timevis. Dét dræbte barnet. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Kan godt være børn ikke kravler derind, men om den er tændt eller ej, så kan børn sagens finde på at åbne ovnen, når nu os måm selv får det lært. 

En dag kan det ske hvis forældre måske er uopmærksom, og hvis ovnen så er tændt, og barnet falder ned på ovn pladen med ansigtet eller får lagt armen derpå, så tilgiver man  nok ikke lige sig selv med det samme, hvis barnet får brændemærker eller ar 

Men børn (og andre) trækker sig jo automatisk væk fra varmen. Man skal jo aldrig lade sin varme ovn stå åben, så der burde jo ikke kunne ske falduheld ned på en åben ovndør. 

Babyer/børn kan sagtens lære om faren ved ovnen, selvom faderen har leget en dum leg. Det skal jo bare korrigeres - men uden råb og skrig om, hvor sindssyg han er (hvis han ellers ikke er sindssyg) . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.