Bmi og pb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

234 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2016

Spirrevip

Hej piger.

Nu har jeg hørt meget med, at ens bmi bør ligge inden for normalen. Jeg ved godt, at jeg har lidt for meget på sidebenene, og jeg ikke er tynd eller slank. 

For sjovs skyld, ville jeg tjekke mit bmi, og jeg fik da et chok. Jeg er overvægtig, og det grænser op til fedme. Mit bmi er 28.7. Jeg synes da slet ikke, at jeg er så tyk! Mine lår er lidt for store, og min mave er da ikke helt flad, men jeg er da ikke så stor. Nu er jeg usikker på, om jeg egentlig bør gå på en alvorlig slankekur inden jeg bør blive gravid, da jeg egentlig skal tabe 10 kilo for at være inden for normalen. Jeg vejer nok omkring 75 og er 165 høj. 

Gjorde I jer tanker om dette inden I gik igang? Jeg fik lidt en mavepuster. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Joan ( Smallie )

Bmi kan du ikke bruge til noget. Jeg har et bmi der ligger på 29 og jeg er 158 men bruger str 36 i bukser jeg har rigtig mange muskler så derfor er jeg så tung jeg er heller ikke tynd men jeg er bestemt heller ikke fed.

Du skal ikke gå op i det bare set igang hvis du føler for det

Anmeld Citér

26. april 2016

Spirrevip

Joan ( Smallie ) skriver:

Bmi kan du ikke bruge til noget. Jeg har et bmi der ligger på 29 og jeg er 158 men bruger str 36 i bukser jeg har rigtig mange muskler så derfor er jeg så tung jeg er heller ikke tynd men jeg er bestemt heller ikke fed.

Du skal ikke gå op i det bare set igang hvis du føler for det

Mange tak for svar. Ja okay, det kan jeg godt se - jeg er så ikke muskuløs, men..

Det er dejligt at vide, at det ikke betyder så meget. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Rauw

Hvis du vil kunne bruge den der bmi som andet end en slags løs og upræcis ide om hvad ca måske bør veje plus minus ti kg, så skal du få lavet en rigtig udregning hos en proffesionel hvor de tar højde for fedtprocent, muskler, kropbygning osv. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Joan ( Smallie )

Rauw skriver:

Hvis du vil kunne bruge den der bmi som andet end en slags løs og upræcis ide om hvad ca måske bør veje plus minus ti kg, så skal du få lavet en rigtig udregning hos en proffesionel hvor de tar højde for fedtprocent, muskler, kropbygning osv. 

Ja loop de gør det for 40-50 kr så har du en super ide om hvor du ligger. 

Jeg træner en del og jeg har fået den lavet et par gange jeg er 158 og vejer 74 kg og alt ligger inde for  nomalen men der er så også lige 50 kg muskler på mig så derfor kan man ikke bruge bmi til noget

Anmeld Citér

26. april 2016

Krydserfingre

Du kan ikke bruge BMI til noget på den måde. Den tager ikke højde for hvad der reelt set er fedt og hvad der er muskler mm. i følge mit BMI er jeg fed - men det er jeg altså ikke hverken i følge min læge eller mig selv - jeg er dog fyldig men sund og ikke fed. Eller jeg er så gravid i uge 31 nu så lidt tyk er jeg måske  men ikke normalt. Stor røv og bryster men ikke fed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.