Brystbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. april 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg har fået en slem omgang Brystbetændelse. Døjer med rysteture, hovepine, feber og rødt spændt bryst med knuder i og generel utilpashed. Jeg har fået Dicillin siden i går, men der er ingen bedring. Jeg overvejer kraftigt at stoppe amningen da det pt kun medfører dårlig spænding mellem baby og jeg. Han er kun 11 dage gammel og skriger af sult fordi der ikke kommer så meget mælk og han er en pæn stor baby på 4300 gram. Generelt har amningen ikke rigtig fungeret, han er vågnet skrigene nærmest hver time hvor det har været svært at ligge ham til og han tydeligvis ikke er blevet mæt. Jeg frygter virkelig hver en amme session. Vi har suppleret op med flaske og han er bare så tilpas og rolig og spiser 120 ml hver 3. Time. Jeg vil høre om andre har erfaring med at få Brystbetændelse til at forsvinde og om i evt også har prøvet Dicillin?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg har fået en slem omgang Brystbetændelse. Døjer med rysteture, hovepine, feber og rødt spændt bryst med knuder i og generel utilpashed. Jeg har fået Dicillin siden i går, men der er ingen bedring. Jeg overvejer kraftigt at stoppe amningen da det pt kun medfører dårlig spænding mellem baby og jeg. Han er kun 11 dage gammel og skriger af sult fordi der ikke kommer så meget mælk og han er en pæn stor baby på 4300 gram. Generelt har amningen ikke rigtig fungeret, han er vågnet skrigene nærmest hver time hvor det har været svært at ligge ham til og han tydeligvis ikke er blevet mæt. Jeg frygter virkelig hver en amme session. Vi har suppleret op med flaske og han er bare så tilpas og rolig og spiser 120 ml hver 3. Time. Jeg vil høre om andre har erfaring med at få Brystbetændelse til at forsvinde og om i evt også har prøvet Dicillin?

Du er nød til at give det nogen dage. Jeg fik selv slem brystbetændelse og der går nogen dage før det er over. 

Det hjælper at stå under en varm bruser og prøve at malke lidt ud for at tage spændingen. Ellers kan du prøve en brystpumpe, hvis du har en?

men du skal i hver fald passe på at de ikke får træk. Et par gode store uld amme indlæg er godt, her nu hvor det stadig er koldt. 

Men giv det nogen dage, det skal nok gå væk

Anmeld Citér

26. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg havde brystbetændelse 3 gange med ved sidste barn. Det er meget smertefuldt så føler virkelig med dig! Jeg klarede det uden medicin ved at tage meget varme bade hvor jeg masserede brystknuderne hårdt (av!) og så lå jeg ellers konstant med baby og lod ham ta alt det han kunne. Desuden håndmalkede jeg, lufttørrede brystvorten og varmede brystet med varmepude og uld.

Jeg var kommet til at bruge en undertrøje i kunststof, som jeg opdagede var synderen.

Jeg tror det er nemmere at få brystbetændelse når i supplerer med erstatning, for så er det jo ikke sikkert baby tar alt det mælk der er blevet produceret siden sidste amning. (Det er jo baby der regulerer mængden) 

i starten er det slet ikke unormalt at lægge baby til en gang i timen. Det bliver mindre når amningerne er fuldt etableret.

Lad baby styre amningen, h*n ved bedst:-)

Anmeld Citér

27. april 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Pump ud når du ik ammer ham. Holdte en bryst betændelse for døren ved det.  selvom det gjorte nuller naller. 

Hver gang der gik for længe blussede det op og feberen kom i anmarch i for af rystelserne. 

Har haft x 3 i begge minegraviditeter.og sidste gang sagde en på mama klinikken at hvis man ik. Ammer kan man slå det ned med noget andet " husker ik lige hvad". Da jeg jo ik kunne pumpe ud. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

karivinc

Har du prøvet at bruge kokosolie? Det har en helende effekt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.