Barnløshed og aspartam ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.555 visninger
10 svar
4 synes godt om
26. april 2016

Anonym trådstarter

Fik idag af vide af min behandler (som selv har været igennem ivf) at light produkter er fy! Aspartamen er hormon forstyrrende, især sådan noget som specifikt Coca cola skal man holde sig fra da der er nogle tilsætningstoffer i som kan gøre en steril  

hvordan har i med barnløshed og aspartam ???? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Fik idag af vide af min behandler (som selv har været igennem ivf) at light produkter er fy! Aspartamen er hormon forstyrrende, især sådan noget som specifikt Coca cola skal man holde sig fra da der er nogle tilsætningstoffer i som kan gøre en steril  

hvordan har i med barnløshed og aspartam ???? 

Er det din fertilitetslæge? 

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Er det din fertilitetslæge? 

Nej zoneterapeut.

Anmeld Citér

26. april 2016

Krydserfingre

Jeg undgår altid aspartan og andre kunstige sødemidler. Ved dog ikke noget mht barnløshed.  

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

Krydserfingre skriver:

Jeg undgår altid aspartan og andre kunstige sødemidler. Ved dog ikke noget mht barnløshed.  

Okay jeg har jo også selv læst lidt på det før hun nævnte det. Men nu har vi forsøgt 2 år og været i behandling i et år og kan jo ikke lade være med at tænke om det gør noget? 

Deikker desværre en del light sodavand og så får jeg jo nok også en masse andre light produkter udover det. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Krydserfingre

Anonym skriver:

Okay jeg har jo også selv læst lidt på det før hun nævnte det. Men nu har vi forsøgt 2 år og været i behandling i et år og kan jo ikke lade være med at tænke om det gør noget? 

Deikker desværre en del light sodavand og så får jeg jo nok også en masse andre light produkter udover det. 

Jeg synes du skal prøve og lægge det væk så. Det skader i hvert fald ikke at lade være  som alternativ til vand anbefaler jeg hjemmelavet iste - vand med the, massere af citron og lidt rørsukker. 

Anmeld Citér

26. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hos os spiser vi hellere almindelige produkter end light ... De propper de mærkeligste ingredienser i lightprodukter - og jeg er hellere fri  light er ikke sundere end almindelig

Jeg ville bare skære light produkter fra  

Hvis du er bange for antallet af kalorier så brug mindre af det  

Anmeld Citér

26. april 2016

Baby-Crazy

Jeg synes aspartam er blevet et produkt folk kender og derfor er nem at udråbe til den store synder!

Vi er omgivet af så meget kemi, at ingen af os nok egentlig vil vide hvor meget!!!

Jeg er personlig ikke bange for aspartam, da det netop er så "populært" at tale om og derfor er meget testet. Og hvad jeg ved er det ikke fundet farligt i de store seriøse undersøgelser. (Hvad jeg ved af

Jeg er mere bange for al den kemi vi ikke høre så meget om, som feks er i vores tøj, møbler o.l. Feks flammehæmmere som også er begyndt at være i medierne nu!

Men man skal gøre det man føler rigtigt! Jeg bruger feks miljømærket sæber, og det har jeg det bare bedst med. Men så drikker jeg en del Pepsi max 

Anmeld Citér

26. april 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Nej zoneterapeut.

Prøv at tale med din fertilitetslæge. H*n ved mere om emnet end de fleste andre. 

Umiddelbart bliver aspartam gjort til den store skurk i disse år - og formentlig uden grund. 

Men der er jo intet galt i at satse på at leve så sundt som muligt - altså økologisk og uden skøre lightprodukter. 

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

Okay tænker at prøve at undgå det mest muligt. Det skader ikke at prøve. Måske er det lige præcis det der trigger at jeg bare ikke bliver gravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.