jeg flytter fra faren til mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
7 svar
6 synes godt om
25. april 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har et usundt forhold. Har skrevet en del om det her inde og vi har været sådan ret mig on/off med flytte frem og tilbage. Vi har en søn på 4 år. Er glad for alle de ord i er kommet med for det har virkelig hjulpet. 

Kærestens søster studere i kbh. Hun er blevet tilbudt en dejlig lejlighed på amager, men hun har IKKE penge til den. 

Min kæreste taler med hende i lørdags, deres mormor og morfar vil betale hende 1500 kr hver måned til hjælp og HAN tilbyder hende at betale 1000 kr til hende hver måned som hjælp. WHAT. Ja han har IKKE snakket med mig om det overhoved. Han siger så om aftenen at hun har takket nej til lejligheden. Idag høre jeg så fra mormor og morfare at hun har tager imod lejligheden alligevel og at min kæreste stadig vil betale hende 1000 om måneden.

han har ikke snakket med mig om det, han har slet ik nævnt det. 

skal lige siges vi har minus på kontoen hver måned, og ingen penge har. Vi har ikke en gang en opsparing. Ja hvis vores økonomo blev god ville vi havr gode penge i overskud om måneden men slet ikke nok til at forære 1000kr væk hver måned.. jeg ved ikke om jeg overdriver er bare rystet. 

Men nok om det jeg flytter. Flytter hjem til min far med sønnen om to uger. Indtil jeg får lejlighed. Håber det bliver godt. Tak for alle jeres råd og hjælp. 

Vil ik ha nogen negative ord med på vejen, ville bare ud med det..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2016

Sedigfor

I skal nok blive glade for i flytter, jeg flyttede selv hjem da jeg gik fra min datters far for sådan ca snart et år siden og her til D 1 Juni eller juli flytter jeg i egen lejlighed, så i skal nok klare den (:

Anmeld Citér

25. april 2016

Maalene

Vil bare ønske dig alt mulig held og lykke med flytningen, og sende et kram Kun du kan træffe beslutningen, og du ved, hvad der er bedst for dig og din søn

Anmeld Citér

25. april 2016

Spirrevip

Sender dig et stort kram 

Anmeld Citér

25. april 2016

Newsence

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har et usundt forhold. Har skrevet en del om det her inde og vi har været sådan ret mig on/off med flytte frem og tilbage. Vi har en søn på 4 år. Er glad for alle de ord i er kommet med for det har virkelig hjulpet. 

Kærestens søster studere i kbh. Hun er blevet tilbudt en dejlig lejlighed på amager, men hun har IKKE penge til den. 

Min kæreste taler med hende i lørdags, deres mormor og morfar vil betale hende 1500 kr hver måned til hjælp og HAN tilbyder hende at betale 1000 kr til hende hver måned som hjælp. WHAT. Ja han har IKKE snakket med mig om det overhoved. Han siger så om aftenen at hun har takket nej til lejligheden. Idag høre jeg så fra mormor og morfare at hun har tager imod lejligheden alligevel og at min kæreste stadig vil betale hende 1000 om måneden.

skal lige siges vi har minus på kontoen hver måned, og ingen penge har. Vi har ikke en gang en opsparing. Ja hvis vores økonomo blev god ville vi havr gode penge i overskud om måneden men slet ikke nok til at forære 1000kr væk hver måned.. jeg ved ikke om jeg overdriver er bare rystet. 

Men nok om det jeg flytter. Flytter hjem til min far med sønnen om to uger. Indtil jeg får lejlighed. Håber det bliver godt. Tak for alle jeres råd og hjælp. 

Flot du har taget springet. 

Det lyder virkelig til at det er det bedste.

kan du ikke flytte før ? Tænker 2 uger er lang tid for din søn at bo i det helved.. Er der slet ingen måde du kan flytte hurtigere ?

held og lykke med det hele

Anmeld Citér

25. april 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Jeg vil også lige sende et stort kram til dig 

Anmeld Citér

4. maj 2016

Anonym trådstarter

Nu er weekenden snart kommet hvor jeg har tænkt mig at flytte. Jeg har endnu ikke sagt det til faren, da jeg ved at hvis jeg tager en samtale med ham og nævner det, så er hans reaktion mget hård og negativ selvfølgelig og han vil virke truende og mene jeg ser en anden osv osv. Har som sagt prøvet det før. Ved også at hvis han ved jeg vil flytte så tager han ikke til fyn som var hans plan. Jeg ved at han vil få mig til at trække i land og blive stående og boende, og det vil jeg ikke. Jeg må indse at dette forhold ikke fungere selvom jeg er en svag, naiv og en pige fyldt med dårlig samvittighed over for ham. Jeg føler jeg er ved at græde nu bare ved at skrive dette, på tråds af han allerede en gang i har skrevet til mig på sms "jeg er jo bange for at tage til fyn forsi du sikkert vil være sammen med en anden" hver dag siger han sådan eller noget andet eller helt tredige.. jeg føler mig på bar bund og føler jeg ved at trække i lang derfor kunne det være rart med et knus og et los bag i 

Anmeld Citér

4. maj 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Nu er weekenden snart kommet hvor jeg har tænkt mig at flytte. Jeg har endnu ikke sagt det til faren, da jeg ved at hvis jeg tager en samtale med ham og nævner det, så er hans reaktion mget hård og negativ selvfølgelig og han vil virke truende og mene jeg ser en anden osv osv. Har som sagt prøvet det før. Ved også at hvis han ved jeg vil flytte så tager han ikke til fyn som var hans plan. Jeg ved at han vil få mig til at trække i land og blive stående og boende, og det vil jeg ikke. Jeg må indse at dette forhold ikke fungere selvom jeg er en svag, naiv og en pige fyldt med dårlig samvittighed over for ham. Jeg føler jeg er ved at græde nu bare ved at skrive dette, på tråds af han allerede en gang i har skrevet til mig på sms "jeg er jo bange for at tage til fyn forsi du sikkert vil være sammen med en anden" hver dag siger han sådan eller noget andet eller helt tredige.. jeg føler mig på bar bund og føler jeg ved at trække i lang derfor kunne det være rart med et knus og et los bag i 

Jeg ved, at det er pisse hårdt. Jeg måtte også selv bryde ud af et destruktivt forhold, hvor vi havde børn sammen, og selvom jeg vidste, at det var det bedste for vores børn og for mig selv, så havde han jo alligevel nedbrudt mit selvværd så meget, at jeg havde den der tvivl, om det nu alligevel var det rigtige, eller om det var mig, der var noget i vejen med. Ved ikke, om du kan kende det.

Men grunden til jeg deler det er, at jeg vil fortælle dig, at jeg  aldrig har fortrudt det. Man bliver så fri, når man ikke længere er lænket til en mand, der ikke sætter pris på en, og når man ikke længere er i forhold, der trækker en ned og ikke op. I dag har jeg en ny kæreste, jeg bor med. Her er ligeværdighed og respekt, og jeg er lykkelige. Det er børnene også.

Du skal 'bare' ud på den anden side. Det er fandme ikke nemt at tage springet. Det at gøre det føles så ultimativt, og... Det er det jo også. Og hvad bliver konsekvenserne? Hvad vil han gøre? Men trods den angst og frygt, kan du se dig selv i spejlet og sige, at du er en ordentlig rollemodel. En god mor. Du traf et valg, der gavnede jeres barns trivsel og fremtidige psykiske velbefindende. Selvom det var svært for dig. Det er da røvhamrende sejt, for det  er forfærdelig svært. Det kræver umenneskelig styrke!

Jeg er glad for, du har noget familie, der kan bakke op om jer. Det bliver hårdt den første tid, dig og din x skal finde et fælles ståsted, og er vil være mange følelser, der er trådt på. Men ud fra hvad du før har beskrevet (hvis du er den jeg tror du er), så er det det rigtige. Og det skal du fæstne dig ved: Du er en stærk kvinde, at du gør dette for både dig selv og din søn. Og en dag ser tingene lysere ud!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.