Middagsmad og film?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
6 svar
9 synes godt om
25. april 2016

Alarnna

Er det bare mig der er lidt fjollet.. ? eller er der grund til at gå til skolen med min bekymring?

Jeg hører fra min 6-7 årig at de ser film HVER DAG til middagsmaden. De starter forskellige film og pauser og ser videre dagen efter. Hver eneste dag mens de spiser madpakker. 

Jeg spurgte en ven der er på Pgu. om det kunne være rigtigt, og hvad det så skulle gøre godt for.?? 

Han siger at det er noget de gør i den alder for at give børnene ro mens der spises. 

Er jeg den "eneste" der synes den begrundelse er lidt fjollet, jeg mener bare at det er da ikke nødvendigt med film hver dag!? hvis det kan fungere i en børnehave at sidde rundt om et bord og snakke med hinanden.. hvorfor kan det så ikke fungere i en 0. klasse ? 

diskuter gerne.. vil bare gerne vide om jeg bare er fjollet.. eller om det er en en tanke jeg skal dele med skolen ... 

mvh Natasja

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2016

Pikku Myy

Da jeg gik i skole, læste læreren højt mens vi spiste. Er det meget anerledes?

Anmeld Citér

25. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck

På den skole jeg er vikar på, er der nogle lærere der vælger at børnene ser film og andre hvor der er højtlæsning. Begge dele giver faktisk ro og det er en god måde at få børnene til at gear ned på. Småsludren, bliver desværre tit til alt for meget snak og larm. Og det er jo ikke i lang tid af gangen de gør det

Anmeld Citér

25. april 2016

Carina:-)

I vores ungers skole er der højtlæsning. Synes det er en god idé.Og det giver ro og virker afslappende plus rollingerne lærer at skulle kunne koncentrere sig om mere end en ting ad gangen. Og så er det hyggeligt.

Anmeld Citér

25. april 2016

TNBC

Alarnna skriver:

Er det bare mig der er lidt fjollet.. ? eller er der grund til at gå til skolen med min bekymring?

Jeg hører fra min 6-7 årig at de ser film HVER DAG til middagsmaden. De starter forskellige film og pauser og ser videre dagen efter. Hver eneste dag mens de spiser madpakker. 

Jeg spurgte en ven der er på Pgu. om det kunne være rigtigt, og hvad det så skulle gøre godt for.?? 

Han siger at det er noget de gør i den alder for at give børnene ro mens der spises. 

Er jeg den "eneste" der synes den begrundelse er lidt fjollet, jeg mener bare at det er da ikke nødvendigt med film hver dag!? hvis det kan fungere i en børnehave at sidde rundt om et bord og snakke med hinanden.. hvorfor kan det så ikke fungere i en 0. klasse ? 

diskuter gerne.. vil bare gerne vide om jeg bare er fjollet.. eller om det er en en tanke jeg skal dele med skolen ... 

mvh Natasja

Hoejtlaesning, en film... Hvis det hjaelper med at der er ro, og boernene faar en chance for at slappe af..

Her bliver film ogsaa brugt, hvis der skal vaere en pause til at koele ned...

Saa det er ikke helt forfaerdeligt I min verden, har set en del der bruger tv under maaltider.

Anmeld Citér

25. april 2016

DortheL

Alarnna skriver:

mvh Natasja

Sådan er det også på min drengs skole. Dette resulterer i, at han bliver opslugt af filmen, og ikke får spist sin mad. 

Anmeld Citér

25. april 2016

lineog4

Må indrømme det minder om at have spillet fallit. Tænk vi efterhånden kun kan få ro på de dejlige unger med en skærm. 

Jeg læser selv højt som lærer i den ene pause hvor vi spiser og i den anden pause øver vi i konversationen, i at kunne sidde sammen over et måltid.

Jeg synes desværr de små rum, de små pauser efterhånden skal fyldes ud af skærm og hundrede procent underholdning det være sig både når man spiser, når man venter på timen starter mm. Måske er jeg bagstræberisk og for gammel, men jeg er i mod det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.