skal jeg skifte læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
7 svar
1 synes godt om
25. april 2016

Najapmom

Hej ladies,

har et par spørgsmål omkring læge og syghus valg.

jeg bor lige nu i taastrup men flytter til stenløse snart (1. juni)

1. min læge har ikke sendt min journal til noget syghus endnu, er i uge 14+4. (fik NF scanning på Hvidovre da jeg fik tid der)

2. hun siger jeg ikke kan vælge sygehus jeg gerne vil føde på, det er noget som bliver tildelt. (er der ikke noget med sygehus valg???)

3. hun siger jeg så skal føde i hillerød, dog er det længere væk i kilometer end roskilde (som jeg ønsker at føde på)

Er på bar bund da jeg er første gangs gravid.

hjælp  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2016

lillespir26

Najapmom skriver:

Hej ladies,

1. min læge har ikke sendt min journal til noget syghus endnu, er i uge 14+4. (fik NF scanning på Hvidovre da jeg fik tid der)

2. hun siger jeg ikke kan vælge sygehus jeg gerne vil føde på, det er noget som bliver tildelt. (er der ikke noget med sygehus valg???)

3. hun siger jeg så skal føde i hillerød, dog er det længere væk i kilometer end roskilde (som jeg ønsker at føde på)

hjælp  

Kun nogle sygehuse er med i eget valg ordningen desværre så hvis Roskilde ikke er og der ingen særlig grund er til at man henviser dig til Roskilde har din læge ret

Anmeld Citér

25. april 2016

Loa

Når du bor i region hovedstaden kan du ikke frit selv vælge et hospital i region Sjælland. Kun hvis de vurderer der er plads til det. (Jeg fik afslag dagen efter jeg havde ønsket Hvidovre - og jeg bor i region Sjælland) 

Anmeld Citér

25. april 2016

FrkLarsen

Hejsa  

Jeg kan fortælle at Roskilde er med i valg ordning, da jeg selv fødte der for knap 6 år siden. 

Jeg ville forsøge mig med lægen igen, ellers prøv at forhøre dig på sygehuset  

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

25. april 2016

(august)

Prøv at ringe til Roskilde og forklar situationen, så kan det være det kam tage dig ind til fødslen men undersøgelser osv skal nok foregå på det sygehus du er tilknyttet. 

Anmeld Citér

25. april 2016

God-mor

Najapmom skriver:

Hej ladies,

hjælp  

En bekendt af mig fødte på Roskilde sygehus, men hørte til et andet sygehus, og det fortalte hun bare sin læge ved første lægebesøg at hun ønskede Roskilde. Hun fødte sidste år i september :-) 

Anmeld Citér

25. april 2016

Linmose??

Vi bor i Hedehusene altså region hovedstaden og jeg fødte på Roskilde for 4 år siden, og skal føde der igen om ca. 8 uger, så du burde godt kunne vælge Roskilde. Vi høre jo entenlig til Herlev el. Hvidovre men bor ca. 10 min fra Roskilde sygehus! 

Anmeld Citér

25. april 2016

Sedigfor

Jeg fik valgte i mellem' Kolding, Esbjerg og Åbenrå.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.