Hvornår kan man regne med en HCG test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2016

Anonym trådstarter

Ja havde en spontan abort for nu 30 dage siden. Jeg har stadig ikke fået mit lort, og det virker heller ikke som om det er på vej. 

Jeg tog så en Graviditetstest for 2 dage siden, af de billige fra wish. Umiddelbart virkede den negativ, måske kunne jeg se en antydning af en streg. Men gik ud fra det bare var min hjerne der mega gerne ville ha en streg der. Tog alligevel i dag en test fra netto. Først troede jeg den var negativ, men lod den ligge på toilettet. Så kigger jeg nu og syns måske alligevel jeg kan se antydning af streg. Jeg åbner plastikhylstret så jeg bedre kan se. Og der er farktisk en super utydelig streg nu. Min kæreste var heller ikke i tvivl om at der er to streger. Den er dog ikke tydelig nok til at jeg kan fotografere den.

Mit spørgsmål er så om jeg kan regne med at den er positiv efter der er gået 2 timer siden jeg tog den?

Eller kan der evt. Være restHCG fra sidste graviditet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2016

Anonym

Da jeg havde en SA. Tog det ca 6 uger før mit hcg var ude af kroppen, fik taget blodprøver hver uge. 

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da jeg havde en SA. Tog det ca 6 uger før mit hcg var ude af kroppen, fik taget blodprøver hver uge. 

Okay. Så det jo nok bare det 

Hvornår fik du mens igen?

Anmeld Citér

24. april 2016

Kay

Når stregen er kommet efter den tid der står i brugsanvisningen er testen ugyldig 

Jeg havde selv en SA 30/12 13 og fik en klar positiv test d  1/2 14 og fødte 19/10 14  så man kan blive hurtig gravid efter men det kan også være rest hcg  

Vent et par Dagen og tag en ny test og hvis den er positiv ville jeg kontakte længen for at være sikker på at det er ny hcg 

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Når stregen er kommet efter den tid der står i brugsanvisningen er testen ugyldig 

Jeg havde selv en SA 30/12 13 og fik en klar positiv test d  1/2 14 og fødte 19/10 14  så man kan blive hurtig gravid efter men det kan også være rest hcg  

Vent et par Dagen og tag en ny test og hvis den er positiv ville jeg kontakte længen for at være sikker på at det er ny hcg 

Okay tak 

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Okay. Så det jo nok bare det 

Hvornår fik du mens igen?

Det var ud i et SA 5 uger og var så min mens den 6 uge

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var ud i et SA 5 uger og var så min mens den 6 uge

Er ikke helt sikker på at jeg forstår? Havde du SÅ i uge 5 af din graviditet og fik så mens i uge 6 eller?

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er ikke helt sikker på at jeg forstår? Havde du SÅ i uge 5 af din graviditet og fik så mens i uge 6 eller?

Hehe nej. Mistede i uge 6+ aborten tog 5 uger og den 6 uge var mens. Blødte ialt i 6 uger. Og der var hcg på 2 ��

Anmeld Citér

24. april 2016

VN

Jeg fik min første mens efter SA på dag 21. I min cyklus, så det gik rigtig hurtigt. Krydser fingre for dig 

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ja havde en spontan abort for nu 30 dage siden. Jeg har stadig ikke fået mit lort, og det virker heller ikke som om det er på vej. 

Jeg tog så en Graviditetstest for 2 dage siden, af de billige fra wish. Umiddelbart virkede den negativ, måske kunne jeg se en antydning af en streg. Men gik ud fra det bare var min hjerne der mega gerne ville ha en streg der. Tog alligevel i dag en test fra netto. Først troede jeg den var negativ, men lod den ligge på toilettet. Så kigger jeg nu og syns måske alligevel jeg kan se antydning af streg. Jeg åbner plastikhylstret så jeg bedre kan se. Og der er farktisk en super utydelig streg nu. Min kæreste var heller ikke i tvivl om at der er to streger. Den er dog ikke tydelig nok til at jeg kan fotografere den.

Mit spørgsmål er så om jeg kan regne med at den er positiv efter der er gået 2 timer siden jeg tog den?

Eller kan der evt. Være restHCG fra sidste graviditet? 

Får du ikke taget blodprøve hos lægen? 

Jeg fik taget blodprøve 1 gang om ugen efter min SA. Mistede i uge 9 og det tog 7 uger før mit hcg var på 0. 

Jeg blev gravid 1 uge efter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.