A kasse og fagforening på kontanthjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.257 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg er desværre røget ud af dagpengesystemet og prøver nu på at få økonomien til at løbe rundt, derfor overvejer jeg at melde mig ud af min a kasse og fagforening da de jo ikke kan hjælpe mig mere, da jeg nu er på kontanthjælp.

Når jeg kommer i job igen vil jeg melde mig ind igen, jeg skal jo alligevel først der til at spare op til at få ret til dagpenge igen, er det en god ide, jeg mister nok også snart vores boligsikring og jeg har børn at forsørge, såh er det en dum ide? 

Jeg syntes jo bare hverken fagforeningen eller a-kassen kan hjælpe mig mere, så er det jo mange penge at miste hver måned.

hvad syntes du? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er desværre røget ud af dagpengesystemet og prøver nu på at få økonomien til at løbe rundt, derfor overvejer jeg at melde mig ud af min a kasse og fagforening da de jo ikke kan hjælpe mig mere, da jeg nu er på kontanthjælp.

Når jeg kommer i job igen vil jeg melde mig ind igen, jeg skal jo alligevel først der til at spare op til at få ret til dagpenge igen, er det en god ide, jeg mister nok også snart vores boligsikring og jeg har børn at forsørge, såh er det en dum ide? 

Jeg syntes jo bare hverken fagforeningen eller a-kassen kan hjælpe mig mere, så er det jo mange penge at miste hver måned.

hvad syntes du? 

Slet ingen der kan fortælle om det er et skråplan jeg overvejer at begive mig ud på

Anmeld Citér

24. april 2016

MHB

Jeg tror jeg ville hører min a-kasse hvad de tænker om det, og hvilke konsekvenser det vil have hvis du melder dig ud, og om det overhovedet gør en forskel. Jeg aner ikke noget om det men tænker de vel har prøvet at stå med medlemmer i din situation før så de må vide hvad der er smartest at gøre? 

Anmeld Citér

24. april 2016

Tigger

Er du sikker på, at der ikke er mere at hente? Jeg mener der er en ydelse der ligner kontanthjælp, som man kan få hvis man har brugt alle sine dagpengeklip. På den ydelse vil man også få et meget intensiveret forløb med hjælp, så man hurtigst muligt kan komme tilbage på arbejdsmarkedet. 

Hvis alle muligheder er udtømte ville jeg følge den plan du har lagt, du kan ikke bruge dine medlemsskaber til noget alligevel før du igen er i job. Tjek lige med fagforeningen, måske behøver du ikke melde dig ud, du kan vist være passivt medlem, når du står udenfor arbejdsmarkedet. 

Er det fuldstændig umuligt at få job i dit område? Hvilke job søger du?

Anmeld Citér

24. april 2016

Tiggi

Min eneste tanke er at man vidst skal have været betalende medlem i 1 år for at være berettiget til dagpenge. Om det er samme optjeningsperiode for at genoptjene sin ret er jeg ikke sikker på. 

Hvis det er det samme kan jeg ikke se hvordan du skal betale en masse for noget du ikke får gavn af, men ja spørg a-kassen. 

Anmeld Citér

24. april 2016

Tigger

24. april 2016

Anonym trådstarter

Tigger skriver:

Se her, du må endelig ikke melde dig ud:

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Ydelser/Midlertidig-arbejdsmarkedsydelse.aspx

Jeg har modtaget arbejdsmarkedsydelse i nogle måneder, men de er desværre også udløbet, så derfor hedder det nu kontanthjælp, har været på jobcentret og søgt, der er intet andet for mig at modtage inden jeg får et job.

Anmeld Citér

24. april 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Min eneste tanke er at man vidst skal have været betalende medlem i 1 år for at være berettiget til dagpenge. Om det er samme optjeningsperiode for at genoptjene sin ret er jeg ikke sikker på. 

Hvis det er det samme kan jeg ikke se hvordan du skal betale en masse for noget du ikke får gavn af, men ja spørg a-kassen. 

Man skal nemlig have været i arbejde inden man kan modtage dagpenge, det er også derfor jeg virkelig ikke kan se en grund til at betale til dem nu, men det kunne være en af jer kunne det 

Jeg håber bare jeg snart er heldig og få et job.

Anmeld Citér

24. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Man skal nemlig have været i arbejde inden man kan modtage dagpenge, det er også derfor jeg virkelig ikke kan se en grund til at betale til dem nu, men det kunne være en af jer kunne det 

Jeg håber bare jeg snart er heldig og få et job.

Hvis du melder dig ud af a-kassen er optjeningsperioden før du igen har ret til dagpenge så vidt jeg ved 1 år (og x antal arbejdstimer ) 

Hvis du ikke melder dig ud er optjeningsperioden så vidt jeg ved det halve - fordi din anciennitet gør at du har betalt i et år og derfor kun mangler optjente arbejdstimer .. 

Meld dig endelig ud af fagforening så længe du er på kontanthjælp ... Men a-kassen er en vurderingssag det kommer an på om du er i en risikofyldt branche og om det kunne tænkes at du søger sæsonjob og vikariater  

Anmeld Citér

24. april 2016

Lililili

Optjeningsperioden er 1 år. Og Beskæftigelseskravet er 1924 reelle arbejdstimer. Svarende til et års fuldtidsarbejde, altså 37 timer ( hvis du er fuldtidsforsikret). Din fagforening, skulle du gerne få tilbudt gratis, 6 mdr ad gangen, når din arbejdsmarkedsydelse stopper. Det står i dit ophørsbrev. I ophørsbrevet står muligvis også om muligheden for frikontingent i a-kassen. Dette kræver dog, at du er tilmeldt jobcenteret, og ikke modtager ydelse fra kommunen. Har du ikke mulighed for frikontingent, ville jeg personligt melde mig ud af a-kassen, og melde mig ind, den dag jeg starter arbejde. Fagforingen kan der være fordele i via kurser, hjælp ved scociale sager mv. så den ville jer personligt overveje at beholde. Der er en ekstra ydelse, nogle kan få efter arbejdsmarkedsydelse, hvis du er under den ordning, vil det også stå i dit ophørsbrev. Og ellers kan jobcenteret fortælle dig om det. Dette er reglerne lige nu. Der er ny dagpengelovgivning på vej, så der kan selvfølgelig komme ændringer. Held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.