Optjeningsperioden er 1 år. Og Beskæftigelseskravet er 1924 reelle arbejdstimer. Svarende til et års fuldtidsarbejde, altså 37 timer ( hvis du er fuldtidsforsikret). Din fagforening, skulle du gerne få tilbudt gratis, 6 mdr ad gangen, når din arbejdsmarkedsydelse stopper. Det står i dit ophørsbrev. I ophørsbrevet står muligvis også om muligheden for frikontingent i a-kassen. Dette kræver dog, at du er tilmeldt jobcenteret, og ikke modtager ydelse fra kommunen. Har du ikke mulighed for frikontingent, ville jeg personligt melde mig ud af a-kassen, og melde mig ind, den dag jeg starter arbejde. Fagforingen kan der være fordele i via kurser, hjælp ved scociale sager mv. så den ville jer personligt overveje at beholde. Der er en ekstra ydelse, nogle kan få efter arbejdsmarkedsydelse, hvis du er under den ordning, vil det også stå i dit ophørsbrev. Og ellers kan jobcenteret fortælle dig om det. Dette er reglerne lige nu. Der er ny dagpengelovgivning på vej, så der kan selvfølgelig komme ændringer. Held og lykke med det hele.
Anmeld
Citér