Jeg er nyligt gravid (5. Uge) og jeg tygger desværre nikotintyggegummi. Efter jeg har fundet ud af at jeg er gravid har jeg brugt 3 stk a 2 mg om dagen. Skal nok stoppe helt i løbet af de næste 2-3 uger og måske allerede i morgen, men jeg er nysgerrig på, hvor skadeligt det er, når det er så små doser?
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med graviditeten. Du spørger om Nikotin Tyggegummi er skadeligt ?
Ja det er det, dit lille foster har ikke godt af nikotin. De næste 6 uger dannes hele embryoet og giftstoffer kan skade.
Jeg har læst diverse sider, hvad er værst røg eller nikotin tyggegummi ?
Som jeg læser konklusionerne er begge dele skidt.
Håber du tager en beslutning og stopper, mens du tænker på dit lille fosters velfærd.
Find noget andet du kan nyde, en god te, nogle pastiller, eller en sten at holde i hånden.
For 40- 45 år siden både røg og drak mødre under graviditeten. helt normalt, men ingen undskyldning. Der var ikke megen information, og vi vidste ikke bedre . Alligevel tror jeg ,andre som jeg har dårlig samvittighed over at have røget under en graviditet. Ingen af os ønsker jo at skade et foster bevidst.
I dag er der megen information og undersøgelser omkring en sikker graviditet. Valget kan og må ikke være umuligt.
Håber det lykkes for dig. Jeg tror det helt sikkert.
Rigtig meget held og lykke fremover.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér