Eksperthjælp: Mødregruppe på tværs af kommuneskel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. april 2016

Lisbeth Jess

Hej
Jeg venter barn i 2016, og er nu begyndt at spekulere i det med mødregrupper, det er noget jeg rigtig gerne vil deltage i! Men da jeg bor i Hellerup, og bliver forholdsvis ung mor (knap 24) er jeg dog lidt i tvivl.
Jeg ved fra bekendte, at mødregrupperne i dette område ligge aldersmæssigt i den høje ende omkring 35-45 år.
Mit spørgsmål går på, om det er muligt at deltage i mødregrupper på tværs af kommunegrænser? Da jeg ønsker og synes at det vil være fedest, at deltage i en gruppe hvor vi er samme sted i livet, og evt. kan skabe noget godt socialt.
Vh. Sidsel K. J.

Lisbeths svar

Hej !

Håber ikke du har født endnu, spørgsmålet har været et eller andet sted i universet.

Jeg forstår godt, du gerne vil i Mødre Gruppe med nogen ligesindede.

Jeg tror dog, der er store chancer for din sundhedsplejerske vil matche en gruppe, hvor du også vil trives. Aldersforskel og antal børn er ikke den store betydning. Nærvær, ærlighed, åbenhed, tolerance, humor, alvor og gode snakke det giver en grobund for en stærk og støttende Mødre Gruppe.  I den kan dannes venskaber for livet. I har et stort og meget vigtigt fællestræk.

I er blevet mødre. Nogen for 1 gang andre for 2 eller 3 gang. I kan spejle jer i hinanden uden konkurrence, og hver især bidrage med noget helt specielt til gruppen.

Jeg har altid været fuld af beundring for de gode støttende Mødre Grupper der er dannet.

Håber det lykkes for dig. Hvis nej må du på efterfødselshold, baby svømning eller i Fitness.

Held og lykke med baby.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.