Svamp i brystet og babys mund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.022 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2016

Anonym trådstarter

Hej min 7 dage gamle søn har fået trøske i munden og jeg svamp i brystet. Det er meget smertefuldt at amme og jeg søger derfor råd til at få det fjernet. Jeg blev først ordineret Lamsil til min svamp og mycostatin af egen læge til baby. Da jeg skulle hente mericinen blev jeg dog informeret om at Lamsil ikke må bruges af ammende og vagtlægen ordinerede brentan til mig i stedet. Jeg skal smøre brystet 4 gange dagligt med brentan efter amning og herefter også smøre babys mund i mycostatin og skifte sutten som skal koges. Findes der andre gode råd? Og har i erfaring med brentan og mycostatin? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2016

Kay

Der er noget med yoghurt neutral man kan smøre dem ind i... og ellers luft luft og mere luft

Anmeld Citér

22. april 2016

Sujan

Har også hørt at danskvand skulle hjælpe..

jeg led meget af svamp i brysterne... Av for en i hel...! Det var så smertefuldt... Jeg smurte med brentan mundhulegel og fik også 1 tabl. Mod det 2 gange af lægen... Det blev bare ved at komme igen og igen! Her havde baby dog ikke trøske! 

Det der til sidst virkede for mig var kokosolie. Vidundermiddel! Man skal dog være opmærksom på at det kan påvirke babys mave... Der gjorde det dog ikke her. 

Anmeld Citér

22. april 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hej min 7 dage gamle søn har fået trøske i munden og jeg svamp i brystet. Det er meget smertefuldt at amme og jeg søger derfor råd til at få det fjernet. Jeg blev først ordineret Lamsil til min svamp og mycostatin af egen læge til baby. Da jeg skulle hente mericinen blev jeg dog informeret om at Lamsil ikke må bruges af ammende og vagtlægen ordinerede brentan til mig i stedet. Jeg skal smøre brystet 4 gange dagligt med brentan efter amning og herefter også smøre babys mund i mycostatin og skifte sutten som skal koges. Findes der andre gode råd? Og har i erfaring med brentan og mycostatin? 

Mit svampen brystet gik først væk da jeg fik en pille mod svamp. Der var ingen cremer der virkede på mig. 

Så måske du skal prøve en pille... God bedring

Anmeld Citér

22. april 2016

stinemavepine

Måtte også supplere med piller til sidst, da svampen ikke ville gå væk. Tror dog det skyldes at det blev opdaget lidt sent. Suppler med danskvand på babys tunge efter hver amning. Dyp vatpinde i danskvand og gnid dem på tungen. Det hjælper med at fjerne trøsken. Det skal være frisk danskvand, da det er brusen der virker 

Tilslutter mig også rådet om masser af luft og skift så håndklæder, stofbleer osv dagligt. Det kan også være gavnligt at være påpasselig med sukkerindtaget, da svampen elsker sukker 

Sidst, men ikke mindst, skal du huske at blive ved med at smøre med Brentan to uger efter symptomerne er væk - så svampen kan blive helt dræbt.

Håber I snart er ovre det - det gør så forbandet ondt!

Anmeld Citér

22. april 2016

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg har god erfaring med brentAn og det andet. Hvis det gør ondt når du ammer grundet svamp, kan de der ammebrikker hjælpe :-) det hjalp hvert fald mig rigtig godt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.