Ventetid icsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. april 2016

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

jeg er anonym, da folk ikke ved vi prøver på at få baby.

Min kæreste og jeg har forsøgt 11 måneder og fik taget 3x sædprøve. De viste 4mio hvilket endte i kategorien svært nedsat. Lægen har henvist til icsi, da alt andet ville være åndssvagt da risikoen for graviditet ville være for lille. Så langt så "godt". Jeg har en anden læge og skal derfor også henvises, hvilket jeg synes er latterligt da vi har dokumentation for min kærestes sædkvalitet. Jeg fejler intet og har et barn på 4 fra tidligere forhold. Nå, men mit spørgsmål lyder: når vi begge er blevet henvist hvor lang ventetid er der så i det offentlige for behandling? Hvis det hjælper noget bor vi i Storkøbenhavn. �� Snakker vi 3,6,9 måneder før første icsi forsøg eller hvordan ser det ud med det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2016

C85

På Riget har de 6-8 mdr. ventetid. Vi er henvist til IVF og har fået en tid midt november.  Vi blev henvist for ca. en måned siden. Hvidovre har ifølge deres hjemmeside ligeså lang ventetid.

Anmeld Citér

23. april 2016

C85

Og det er ventetid til indledende samtale.

Anmeld Citér

24. april 2016

MorTilN

Herlev har en ventetid på 4-6 måneder for at komme til 1. samtale og skal man i ivf/icsi skal man også til et infomøde omkring det som afholdes 1. gang hver anden måned inden man kan komme i gang med et forsøg.

Anmeld Citér

26. april 2016

Anonym trådstarter

Det var da fuldstændig vanvittigt! Hvad med i det private regi? Kærestens læge talte om at vi kunne få behandling i det private uden yderligere omkostninger.. Jeg synes det er vanvittigt at skulle vente så lang tid bare på en samtale 

Anmeld Citér

26. april 2016

C85

Anonym skriver:

Det var da fuldstændig vanvittigt! Hvad med i det private regi? Kærestens læge talte om at vi kunne få behandling i det private uden yderligere omkostninger.. Jeg synes det er vanvittigt at skulle vente så lang tid bare på en samtale 

Hvis I kan få det gratis i det private, vil det da være super fedt, da ventetiden jo så er det mindre! Vi er blevet behandlet (iui) hos CFC, men har ikke fået tilbudt IVF der - hvis vi vil det er der egenbetaling. Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til din kærestes læge igen og få klart svar, og dernæst tage kontakt til en klinik i ønsker behandling på.

Anmeld Citér

26. april 2016

modesty

Anonym skriver:

I kan ikke behandles gratis i det private.

Anmeld Citér

26. april 2016

modesty

Hej allesammen.

jeg er anonym, da folk ikke ved vi prøver på at få baby.

Min kæreste og jeg har forsøgt 11 måneder og fik taget 3x sædprøve. De viste 4mio hvilket endte i kategorien svært nedsat. Lægen har henvist til icsi, da alt andet ville være åndssvagt da risikoen for graviditet ville være for lille. Så langt så "godt". Jeg har en anden læge og skal derfor også henvises, hvilket jeg synes er latterligt da vi har dokumentation for min kærestes sædkvalitet. Jeg fejler intet og har et barn på 4 fra tidligere forhold. Nå, men mit spørgsmål lyder: når vi begge er blevet henvist hvor lang ventetid er der så i det offentlige for behandling? Hvis det hjælper noget bor vi i Storkøbenhavn. �� Snakker vi 3,6,9 måneder før første icsi forsøg eller hvordan ser det ud med det?

Det er ikke latterligt at du også skal udredes. Der kan ske meget på 4 år, og bare fordi det lykkedes dig at få et barn én gang, er det ikke ensbetydende med at der ikke er faktorer i din fysik som er relevante for lægerne at kende ifbm. behandling.

Anmeld Citér

26. april 2016

Baby-Crazy

Kan være undersøgelsen af dig ikke er mere end scanninger og blodprøver. Det kan man ikke komme uden om da det skal bruges for at i overhovedet kan få hjælp.

Jeg ved ikke om jeg bare har været heldig? Men har slet ikke oplevet ventetider på Roskilde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.