Dette er noget af et langt indlæg, men jeg har hårdt brug for vejledning.
Jeg er 17 år gammel, og er desværre i en ret dysfunktionel familie. Mine forældre bor pt ikke sammen, men er ikke skilt. De bor i to forskellige byer (nabobyer), og jeg bor det meste af tiden hos min mor, da det er tættest på skole, job, venner osv. Min 3 år yngre bror, bor mest hos vores far - også af hensyn til skole, venner osv.
Jeg husker ikke mine forældre som et lykkeligt par, og da de efter ca. 15 år valgte at gifte sig for 5 år siden, var det en stor overraskelse for mig.
Min mor har et ret stort problem med sit selvværd, og har et meget stort behov for at have magt. Hun vil meget gerne bestemme over alt og alle, og har meget svært ved at se et problem med det. Min far er en utroligt tålmodig mand, og har sjældent startet en diskussion med min mor. Dermed ikke sagt at de aldrig skændes, for det gør de. Det er bare altid min mor der skændes med min far, og ikke omvendt. Min far har altid givet min mor ret, og har bare lader hende bestemme. Jeg har til gengæld en stor retfærdighedsfølelse, så jeg finder mig ikke i hvad som helst - hverken på mine eller andres vegne.
Jeg har talt med min far, og han har besluttet sig for at skrive et brev til min mor, da det kan være svært at få lov til at argumentere for sin sag, hvis man har en samtale med hende.
Jeg har i mange år - også inden de flyttede fra hinanden - håbet at de ville blive skilt, for jeg kan godt se, at min far ikke trives, og jeg synes han fortjener en der værdsætter ham.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre... Det er så trættende og ødelæggende for os alle. Er der nogen der har et godt råd eller en mening om min situation? På forhånd, tak