Hvilken allergimedicin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.167 visninger
7 svar
1 synes godt om
21. april 2016

sne190810

Min læge har først telefontid i eftermiddag, så prøver lige at høre herinde, da jeg er ved at gå ud af mit gode skind. 

Hvad for nogle præparater bruger i, når i ammer/har ammet? 

Jeg har både noget fra håndkøb, men også noget receppligtig medicin herhjemme, men der står at det enten frarådes under amning eller det ikke er hensigtmæssigt at gøre brug af mens man ammer. 

Min næse løber, mine øjne løber i vand og svier, og jeg har hovedpine samt kløende øjne .. Er ved ar blive sindsyg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2016

Berta

Hej

Her er et link med nogle anbefalinger vedr. medicin og amning. Det er fra institut for rationel farmakoterapi som er tilknyttet sundhedsstyrelsen. 

Der står du kan bruge de almindelige antihistaminer (tjek lige om de præparater der er nævnt svarer til det du har)

http://www.irf.dk/dk/publikationer/rationel_farmakoterapi/maanedsblad/2014/laegemidler_og_amning.htm

/Berta 

Anmeld Citér

21. april 2016

Berta

... i øvrigt står der på næsten al medicin at det ikke anbefales til gravide og ammende (så har medicinal firmaet ligesom afskrevet sig ethvert ansvar - men virkeligheden er bare at gravide og ammende også indimellem har brug for noget medicin)

Anmeld Citér

21. april 2016

gokkelok

Du kan bruge mildin (loratadin) tabletter. Men det bedste ville være at anvende næsespray og øjendråber, da det kun virker lokalt og ikke kommer ind i blodbanen. I hvertfald meget lidt. 

Tag på apoteket og hør dem ad 

Anmeld Citér

21. april 2016

sne190810

Berta skriver:

... i øvrigt står der på næsten al medicin at det ikke anbefales til gravide og ammende (så har medicinal firmaet ligesom afskrevet sig ethvert ansvar - men virkeligheden er bare at gravide og ammende også indimellem har brug for noget medicin)

Tak 

Anmeld Citér

21. april 2016

sne190810

gokkelok skriver:

Du kan bruge mildin (loratadin) tabletter. Men det bedste ville være at anvende næsespray og øjendråber, da det kun virker lokalt og ikke kommer ind i blodbanen. I hvertfald meget lidt. 

Tag på apoteket og hør dem ad 

Problemet er bare, jeg er hårdt ramt og multiallergikere, så det jeg bor alt tager er på recept. Så skal have min læge indover, for at få udskrevet noget. Havde nemlig også tænkt på at smutte ned på apoteket. 

Var ikke ramt særlig meget sidste år, så har ikke skænket det en tanke at være forberedt i år. Rigtig dumt! 

Anmeld Citér

21. april 2016

gokkelok

Så ved du det til næste år, at du skal starte behandling inden pollen kommer i luften 

kan se på det link den anden har lagt ind, at det kun er håndkøbsmedicin som du må tage. Men snak med lægen 

Anmeld Citér

21. april 2016

L-Mortil3

Som tommelfingerregel kan du tage de "ikke sløvende" præparater når du ammer, du kan se oversigten på minmedicin :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.