Skal jeg eller vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det i orden jeg skal bede ham hjælpe til med de huslige pligter, eller skal jeg bare selv gøre rent hver gang og lade ham sidde i sofaen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

947 visninger
6 svar
6 synes godt om
20. april 2016

kristina1124

Min kæreste mener, at det er i orden han sidder i sofaen og venter på, at jeg spørg om han vil hjælpe mig med, at gøre rent, er det virkelig i orden eller burde han ikke selv tage initiativ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2016

Liv_86

Nogen mænd skal bare have det afvide. Sådan er min kæreste. Han vil hjertes gerne hjemme med rengøring og div. Men herhjemme er det mig der først ser nullermændene, synes toilettet er klamt osv så enten gør jeg det selv eller også siger jeg han skal gøre det. 

Måske lidt mor agtig, men på den måde deltager han

Anmeld Citér

20. april 2016

serinasmor

Hvad med at lave en rengørings plan og fordele ansvaret så han fx ved at han skal støvsuge tirsdag og fredag, opvask er fælles hver dag, toilettet skal tages 2 fange om ugen - hans dag er måske lørdag. 

På den måde ved han hvad der skal gøres og hvad i har aftalt  - og du slipper for at blive irriteret  

Anmeld Citér

20. april 2016

Bodi

Hvis du ikke syntes det er i orden og bliver irriteret over det, så bliver i vel nødt til at tale om jeres forventning til hinanden på det område - og måske dele opgaverne lidt op, så ved I begge hvad I forventer af hinanden, og hvem der skal gøre hvad...

Anmeld Citér

20. april 2016

modesty

kristinakjæp skriver:

Min kæreste mener, at det er i orden han sidder i sofaen og venter på, at jeg spørg om han vil hjælpe mig med, at gøre rent, er det virkelig i orden eller burde han ikke selv tage initiativ? 

Hvis det eneste problem er at han ikke selv tager initiativ, men gerne hjælper når du beder ham. Så kan jeg ærligt talt ikke se problemet. 

Anmeld Citér

20. april 2016

MysteriousAngel

Min mand ser heller ikke nullermændene før jeg beder ham om det 

Anmeld Citér

20. april 2016

Tip!

Jeg har ikke stemt... 

Jeg mener ikke at man skal bede ens partner om at hjælpe til, men det er en selvfølge at man hjælpes af med det huslige.. 

Hos os er der klar fordeling af områder.. 

Jeg vasker, hænger op og lægger sammen.. Min kæreste lægger altid tøj på plads.. Når det hober sig op, så spørger jeg ham om han snart selv har mere rent tøj, vink med en vognstang, så sker der noget. 

Han sørger for udendørs, alt det med bilerne, haven, fyret osv. Det røre jeg slet ikke, udover at plante lidt blomster og luge lidt ukrudt. 

Den der laver mad, ordner ikke køkken bagefter. 

Ofte er det min kæreste der tørre støv af, os begge der skiftevis støvsuger. 

Mit råd er at lave klare arbejdsfordelinger, så det er overskueligt for begge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.