Ammebarn, afføring + gylp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.196 visninger
5 svar
4 synes godt om
20. april 2016

L-Mortil3

Håber i kan hjælpe!

Jeg har en knap 7 uger gammel datter som fuldammes. Hun virker glad og godt tilpas, hun er aktiv , i udvikling, tager gode lure og sover som regel godt om natten.

Det der bekymrer mig er hendes afføring, hun har i snit 3 afføringer pr døgn, det i sig selv bekymrer mig slet ikke, men det gør konsistensen, det er 5 år siden jeg sidst havde et lille ammebarn, så jeg kan simpelthen ikke huske om det er normalt! 

Man siger jo ammebørn bør have remulade bæ, og hendes er godt nok den farve, men helt uden konsistens, altså er den sådan tyndt flydende ... Er det normalt??

Og så til gylp, hun har aldrig gylpet, men har behov for at bøvse meget, og har også lidt luft i maven, hvis ikke hun bøvses ordentligt af.

Hun er den sidste 4 dage eller så, begyndt ind i mellem at gylpe "sur mælk" op, altså det ligner lidt ligesom hvis en mælk er blevet for gammel, tykt lidt klumpet agtig, omkranset af gennemsigtig væske (måske spyt eller  lidt væske fra maven) ... Er det normalt??

Håber i lige kan berolige lidt og sige at sådan kan det sagtens være ! :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2016

Diosa85

L-Mortil3 skriver:

Håber i kan hjælpe!

Jeg har en knap 7 uger gammel datter som fuldammes. Hun virker glad og godt tilpas, hun er aktiv , i udvikling, tager gode lure og sover som regel godt om natten.

Det der bekymrer mig er hendes afføring, hun har i snit 3 afføringer pr døgn, det i sig selv bekymrer mig slet ikke, men det gør konsistensen, det er 5 år siden jeg sidst havde et lille ammebarn, så jeg kan simpelthen ikke huske om det er normalt! 

Man siger jo ammebørn bør have remulade bæ, og hendes er godt nok den farve, men helt uden konsistens, altså er den sådan tyndt flydende ... Er det normalt??

Og så til gylp, hun har aldrig gylpet, men har behov for at bøvse meget, og har også lidt luft i maven, hvis ikke hun bøvses ordentligt af.

Hun er den sidste 4 dage eller så, begyndt ind i mellem at gylpe "sur mælk" op, altså det ligner lidt ligesom hvis en mælk er blevet for gammel, tykt lidt klumpet agtig, omkranset af gennemsigtig væske (måske spyt eller  lidt væske fra maven) ... Er det normalt??

Synes det lyder helt normalt hvis jeg ser tilbage på da jeg ammede min søn. 

Anmeld Citér

20. april 2016

sne190810

Lyder normalt i mine ører - sådan en oplevelse med gylp der var lidt tykt/klumpede havde jeg også med min datter for nogle uger siden. Har også været hele afførings-undren igennem som dig, da hun også havde lidt sjattet afføring en periode for nogle uger siden. Havde også sidst en ammebarn for 5 år siden, så kan sagtens forstå dig :-p

Hun trives og er idag næsten 10 uger. 

Anmeld Citér

20. april 2016

L-Mortil3

Det er jeg glad for at høre! Så har mor her, ro lidt igen hihi

Anmeld Citér

20. april 2016

Mortilah

Sådan har min datter også haft det lyder helt normalt

Anmeld Citér

20. april 2016

LOL

L-Mortil3 skriver:

Håber i kan hjælpe!

Det lyder helt normalt, så bare ta det roligt. ☺ min søn lavede bæ cirka 6-8 gange i døgnet da han var i den alder, både remoulade, og vand-pølser �� Og han har altid gylpet meget, det lignede også sådan noget klumpet, gammel mælk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.