Det her app er underlig?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg købte denne app "gravid" da jeg fandt ud af, at jeg var gravid. Jeg har termin D. 14/11-16 og når dette tastes ind i forskellige bergnere, så skulle jeg gerne være 10+2 idag. 

Min app skriver så "din uge 10" og "din babys uge 10", men det er jo min 11. uge jeg er gået ind i nu, ikke?? Altså 10 fulde uger + 2 dage inde i uge 11, altså uge 11.. 

Enten har jeg misforstået noget, ellers er min app lidt underlig? 

Se evt vedhæftet billede. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Jeg købte denne app "gravid" da jeg fandt ud af, at jeg var gravid. Jeg har termin D. 14/11-16 og når dette tastes ind i forskellige bergnere, så skulle jeg gerne være 10+2 idag. 

Min app skriver så "din uge 10" og "din babys uge 10", men det er jo min 11. uge jeg er gået ind i nu, ikke?? Altså 10 fulde uger + 2 dage inde i uge 11, altså uge 11.. 

Du er i uge 10, men det er din 11. Uge. Det er korrekt, det din app skriver

Anmeld Citér

20. april 2016

M&J87

Anonym skriver:

Du er i uge 10, dvs 10 fulde uger, og er påbegyndt din 11. Uge. 11+0 vil du være 11 fulde uger henne og påbegynde din tolvte uge. 

Anmeld Citér

20. april 2016

Babs12

Det er jo den sproglige forskel mellem ordenstal og almindelig talige. 

Fx 1900 tallet omtales jo også som det 20. Århundrede ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.