Anonym skriver:
Vi har fundet drømmehuset og huslejen bliver mindre end det vi giver nu for en lejebolig.
den har alt det vi søger
min mand tjener gode penge ( 420000) om
året og jeg er på elev løn, færdig i 2019
mine forældre vil godt kautionere for de 65.000 udbetalingen er på, men kan man godt det ? Vi har jo desværre ikke pengene ? ;(
I skal selv stille med 5% af boligens pris, men det vil så nok sige, at dine forældre skal være indstillede på at låne jer pengene.
Ingen af de banker, jeg kender til, bruger kautionister længere, man er gået fra det, fordi der var en stigende tendens til, at hverken låner eller kautionist kunne indfri lånet.
- og så vil jeg sige, at det der med, at man kommer til at sidde billigere, den holder tit og ofte ikke vand, det er meget dyrere at være husejer end lejer, der er så mange flere udgifter, man ikke kender til, hvis man aldrig har ejet, så mit bedste råd er, at I kontakter banken og får dem til at regne på det, men det forudsætter selvfølgelig, at dine forældre kan hjælpe.
Vær endvidere opmærksom på, at man ikke altid selv kan vælge lånet, f.eks. Er der betingelse for, at man har råd til at sidde med et obligationslån, før man kan få lov at få et afdragsfrit, og mange banker forlanger et ret højt rådighedsbeløb, men snak med jeres bankrådgiver, så I får et realistisk billede, om det kan lade sig gøre.
Held og lykke.