Kautionere for udbetaling til bolig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
7 svar
4 synes godt om
19. april 2016

Anonym trådstarter

Vi har fundet drømmehuset og huslejen bliver mindre end det vi giver nu for en lejebolig.

den har alt det vi søger 

min mand tjener gode penge ( 420000) om

året og jeg er på elev løn, færdig i 2019

mine forældre vil godt kautionere for de 65.000 udbetalingen er på, men kan man godt det ? Vi har jo desværre ikke pengene ? ;( 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har fundet drømmehuset og huslejen bliver mindre end det vi giver nu for en lejebolig.

den har alt det vi søger 

mine forældre vil godt kautionere for de 65.000 udbetalingen er på, men kan man godt det ? Vi har jo desværre ikke pengene ? ;( 

Lige siges at vi bor på kun 80 kvm

og venter det 3 barn så pladsen er så

småt ;-(

Anmeld Citér

19. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Det er vel reelt noget I skal tale med banken om.?

Anmeld Citér

19. april 2016

God-mor

Anonym skriver:

den har alt det vi søger 

Det kan i ikke, i skal selv have til udbetalingen i følge de nye regler med at man selv skal kunne stille de 5 procent af boligens pris. Så hvis i kan låne de 65.000 af dine forældre kan det godt lade sig gøre, men i burde ikke kunne købe alene på baggrund af at de gerne vil kautionere. Har selv lige købt hus, så er lidt inde i det. 

Anmeld Citér

19. april 2016

Rockertand

Anonym skriver:

den har alt det vi søger 

I skal selv stille med 5% af boligens pris, men det vil så nok sige, at dine forældre skal være indstillede på at låne jer pengene.

Ingen af de banker, jeg kender til, bruger kautionister længere, man er gået fra det, fordi der var en stigende tendens til, at hverken låner eller kautionist kunne indfri lånet.

- og så vil jeg sige, at det der med, at man kommer til at sidde billigere, den holder tit og ofte ikke vand, det er meget dyrere at være husejer end lejer, der er så mange flere udgifter, man ikke kender til, hvis man aldrig har ejet, så mit bedste råd er, at I kontakter banken og får dem til at regne på det, men det forudsætter selvfølgelig, at dine forældre kan hjælpe.

Vær endvidere opmærksom på, at man ikke altid selv kan vælge lånet, f.eks. Er der betingelse for, at man har råd til at sidde med et obligationslån, før man kan få lov at få et afdragsfrit, og mange banker forlanger et ret højt rådighedsbeløb, men snak med jeres bankrådgiver, så I får et realistisk billede, om det kan lade sig gøre.

Held og lykke.

Anmeld Citér

19. april 2016

Fremad

Som andre skriver så skal i selv kunne stille med en vis andel, som ikke er lån.. 

Og jeg vil mene at hvis i ikke kan spare de penge sammen ud fra den indtægt i har, så vurdere de at i nok ikke skal købe et hus.. da i ikke vil blive vurderet til at kunne klare de udgifter der er forbundet med det 

Anmeld Citér

19. april 2016

Lunae

Anonym skriver:

den har alt det vi søger 

Jeg ved ikke om man kan kautionere pengene, men vi har lige købt hus og havde ingen udbetaling. Banken spurgte om vi kunne låne af familie til udbetaling - det må man i hvert fald godt.

Vi lånte dog 80 procent i realkreditten og det resterende i banken. 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg ved ikke om man kan kautionere pengene, men vi har lige købt hus og havde ingen udbetaling. Banken spurgte om vi kunne låne af familie til udbetaling - det må man i hvert fald godt.

Vi lånte dog 80 procent i realkreditten og det resterende i banken. 

Vi har Bestilt fremvisning til fredag og mine forælde vil låne os pengene ! Er så spændt om det lykkes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.