Rugemor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.440 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer. Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare på. 

Det er ikke fordi det er noget jeg vil være eller noget som helst. Det er bare almindelig interesse og nysgerrighed. 

Here goes

hvis en rugemor får indplantet et befrugtet æg fra en anden kvinde. Hvordan fungerer der egentlig så med dna, udseende osv. ?

får barnet som rugemoderen bærer på, får det æggemoderens dna eller rugemoderens? 

Vil barnet ligne æggemoderen og sædfaderen eller vil det også have træk efter rugemor?

har prøvet og Google det men kan ikk finde svarene så håber at der er nogen der vil hjælpe mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

komodo

Både dna og udseende kommer fra æggemor og sædfar, det er jo deres brød, rugemoderen er kun ovnen det bliver bagt i 

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

komodo skriver:

Både dna og udseende kommer fra æggemor og sædfar, det er jo deres brød, rugemoderen er kun ovnen det bliver bagt i 

Men vil baby slet ikke få noget fra rugemor så? 

Anmeld Citér

19. april 2016

ønskebørn74

Anonym skriver:

Men vil baby slet ikke få noget fra rugemor så? 

Nej. Men i DK kan dette ikke lade sig gøre. Man kan ikke blive rugemor på den måde. Da skal man til udlandet. En rigemor her må give sit eget barn væk eller få implanteret det fremmede æg i et land hvor det er tilladt. Klinikerne må ikke medvirke til det.

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Nej. Men i DK kan dette ikke lade sig gøre. Man kan ikke blive rugemor på den måde. Da skal man til udlandet. En rigemor her må give sit eget barn væk eller få implanteret det fremmede æg i et land hvor det er tilladt. Klinikerne må ikke medvirke til det.

Lige det vidste jeg godt. Var bare i tvivl om alt det med dna

Anmeld Citér

19. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Det er ikke fordi det er noget jeg vil være eller noget som helst. Det er bare almindelig interesse og nysgerrighed. 

Here goes

hvis en rugemor får indplantet et befrugtet æg fra en anden kvinde. Hvordan fungerer der egentlig så med dna, udseende osv. ?

får barnet som rugemoderen bærer på, får det æggemoderens dna eller rugemoderens? 

Vil barnet ligne æggemoderen og sædfaderen eller vil det også have træk efter rugemor?

har prøvet og Google det men kan ikk finde svarene så håber at der er nogen der vil hjælpe mig? 

Barnet kommer til at dele dna med den kvinde og mand ægget og sæden kommer fra. Dog viser nyere forskning, at rugemoderen også har en vis indflydelse på hvordan barnet ender ud. Men man ved vist ikke så meget om det endnu.

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Barnet kommer til at dele dna med den kvinde og mand ægget og sæden kommer fra. Dog viser nyere forskning, at rugemoderen også har en vis indflydelse på hvordan barnet ender ud. Men man ved vist ikke så meget om det endnu.

okay. Det ville give meget god mening da det jo er i rugemora krop og lever af hendes moderkage. Så noget må barnet vel få derfra

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Here goes

Det er ægget og sædcellen, der bestemmer trækkene, ikke bæreren, indenfor en overskuelig tidsperiode, bliver det muligt at "dyrke" et barn i en kunstig livmoder, de indledende forsøg med dyr er allerede lykkedes.

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er ægget og sædcellen, der bestemmer trækkene, ikke bæreren, indenfor en overskuelig tidsperiode, bliver det muligt at "dyrke" et barn i en kunstig livmoder, de indledende forsøg med dyr er allerede lykkedes.

Hold da op. Det var alligevel imponerende. 

Lidt hen a la matrix 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.