Nervøs for at blive smittet med lussingesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
3 svar
3 synes godt om
18. april 2016

CarinaSRP

Hej piger

Har en datter på 3 år, som går i børnehave. Der blev i slutningen af februar konstateret flere tilfælde af lussingesyge. Da jeg ikke har haft den og ikke er immun valgte jeg at holde min datter hjemme 4 uger imens jeg skrev speciale og havde familie til at hjælpe. Jeg rundede uge 20, da hun kom retur. Nu har hun så været der 3 uger og igen er der nogle tilfælde af sygdommen. Holder hende hjemme nu igen til jeg får svar på min blodprøve fra idag og så afventer jeg situationen i børnehaven.

Vi kan nemt være blevet smittet på de tre uger. Når først symptomerne på sygdommen der der smitter den ikke længere. Derudover kan den først give udslag 1-3 uger efter smitte.

Vi har haft lidt tør hoste og jeg havde ondt i nogle led den sidste uge, hvilket er symtomer. Man kan også få den uden symtomer overhovedet. Min datter har haft lidt røde kinder, men det kan være træthed eller kulde.

Er rigtig nervøs også fordi lægerne generelt er uenige i, hvor farlig den er for gravide.

andre som har børn i institution med udbrud af denne sygdom ? Hvad gør I såfremt I ikke har haft den 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2016

Victoriasmor88

CarinaSRP skriver:

Hej piger

Har en datter på 3 år, som går i børnehave. Der blev i slutningen af februar konstateret flere tilfælde af lussingesyge. Da jeg ikke har haft den og ikke er immun valgte jeg at holde min datter hjemme 4 uger imens jeg skrev speciale og havde familie til at hjælpe. Jeg rundede uge 20, da hun kom retur. Nu har hun så været der 3 uger og igen er der nogle tilfælde af sygdommen. Holder hende hjemme nu igen til jeg får svar på min blodprøve fra idag og så afventer jeg situationen i børnehaven.

Vi kan nemt være blevet smittet på de tre uger. Når først symptomerne på sygdommen der der smitter den ikke længere. Derudover kan den først give udslag 1-3 uger efter smitte.

Vi har haft lidt tør hoste og jeg havde ondt i nogle led den sidste uge, hvilket er symtomer. Man kan også få den uden symtomer overhovedet. Min datter har haft lidt røde kinder, men det kan være træthed eller kulde.

Er rigtig nervøs også fordi lægerne generelt er uenige i, hvor farlig den er for gravide.

andre som har børn i institution med udbrud af denne sygdom ? Hvad gør I såfremt I ikke har haft den 

Kan selvfølgelig sagtens forstå din bekymring Jeg har heller ej haft lussingesyge. 

Jeg ville helt klart tage den 100 % med ro - skulle din datter risikere at få sygdommen så er der jo ikke så meget at gøre, men kan jo blive smittet stort set overalt. 

De siger jo også at influenza kan være farligt for gravide hvilket kan være svært at undgå på tidspunkter af året. 

Da jeg ventede min første datter havde min bonusdatter fået lussingesyge(vi var i øvrigt ikke i tvivl med de røde kinder ) De dage hvor det var i udbrud blev hun hos sin mor, men hun kunne jo sagtens ha' nået af smitte mig inden da. 

Jeg kan som sagt godt forstå dig, men jeg er nok ikke så sart eftersom jeg arbejder som sygeplejerske på infektionsmedicinsk afdelingen hvor vi stort set arbejder med alle mulige smitsomme sygdomme.

Anmeld Citér

21. april 2016

Vilgerneværegravid

Har du fået testet, at du ikke har haft det? så vidt jeg ved kan man godt have haft det uden at være klar over det.

Anmeld Citér

21. april 2016

Vilgerneværegravid

Sorry,overså du havde fået taget blodprøve

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.