Hej piger
Har en datter på 3 år, som går i børnehave. Der blev i slutningen af februar konstateret flere tilfælde af lussingesyge. Da jeg ikke har haft den og ikke er immun valgte jeg at holde min datter hjemme 4 uger imens jeg skrev speciale og havde familie til at hjælpe. Jeg rundede uge 20, da hun kom retur. Nu har hun så været der 3 uger og igen er der nogle tilfælde af sygdommen. Holder hende hjemme nu igen til jeg får svar på min blodprøve fra idag og så afventer jeg situationen i børnehaven.
Vi kan nemt være blevet smittet på de tre uger. Når først symptomerne på sygdommen der der smitter den ikke længere. Derudover kan den først give udslag 1-3 uger efter smitte.
Vi har haft lidt tør hoste og jeg havde ondt i nogle led den sidste uge, hvilket er symtomer. Man kan også få den uden symtomer overhovedet. Min datter har haft lidt røde kinder, men det kan være træthed eller kulde.
Er rigtig nervøs også fordi lægerne generelt er uenige i, hvor farlig den er for gravide.
andre som har børn i institution med udbrud af denne sygdom ? Hvad gør I såfremt I ikke har haft den
Anmeld
Citér