Stikkende fornemmelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2016

Anonym trådstarter

Hej piger jeg ammer min søn på 5. Døgn og oplever det som smertefuldt. Han vil ammes ca hver time og det stikker i brystet og er meget ømt. Dog uden at der fysisk er noget at se såsom sår. Er det normalt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hej piger jeg ammer min søn på 5. Døgn og oplever det som smertefuldt. Han vil ammes ca hver time og det stikker i brystet og er meget ømt. Dog uden at der fysisk er noget at se såsom sår. Er det normalt?

Det lyder som svamp. Min lægen sagde dog at man ikke kunne have det inde i brystet. Så rendte med det i 3 mdr. Det stak som 1000 små nåle hver gang jeg skulle amme. 

Jeg insisterede på at få en pille mod svamp og så gik det væk. Derefter var amningen en fornøjelse.

lyder som svamp. Ring til lægen og få en pille

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym

Jeg synes det lyder ganske normalt... Har ammet begge mine, og oplevet det ved begge... Uden der var svamp eller andet 

Anmeld Citér

18. april 2016

modesty

Anonym skriver:

Det lyder helt normalt. Det er forskelligt hvor ondt det gør at amme. Jeg har aldrig haft smerter. Men har en veninde med tre børn, som sagde at de to første uger var smertehelvede hver gang.

Vent og se, det bliver sikkert bedre når din krop vender sig til dens nye funktion. 

Anmeld Citér

18. april 2016

amkjaer

For mig var det også normalt. De første 3 uger græd jeg nærmest hver gang til trods for hverken svamp eller sår. Ved begge mine. Det er det ultimativt mest smertefulde jeg har prøvet, ville hellere føde 10 gange. Men når det så først fungerer er det nemt og hyggeligt så hold ud ;-) 

Anmeld Citér

18. april 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Kan det være nedløbsrefleksen du beskriver? Den kan oplevelse som en stikkende fornemmelse, der ligesom samler sig i brystet umiddelbart efter barnet er begyndt at die. Jeg syntes det gjorde enormt ondt.

Hvis du har en fornemmelse af at det er nedløbsrefleksen, vil mit bedste råd være at få koblet nogle positive assiciationer på. Tag det som et tegn på at det virker. Kig på dit barn og smil. Selvom vores hjerner er meget komplekse, kan den kun een ting ad gangen, så du kan forholdsvis nemt manipulerer med dig selv på denne måde.

Anmeld Citér

18. april 2016

M (:

Anonym skriver:

Jeg oplever stikken og prikken, når mælken løber til. 

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Kan det være nedløbsrefleksen du beskriver? Den kan oplevelse som en stikkende fornemmelse, der ligesom samler sig i brystet umiddelbart efter barnet er begyndt at die. Jeg syntes det gjorde enormt ondt.

Hvis du har en fornemmelse af at det er nedløbsrefleksen, vil mit bedste råd være at få koblet nogle positive assiciationer på. Tag det som et tegn på at det virker. Kig på dit barn og smil. Selvom vores hjerner er meget komplekse, kan den kun een ting ad gangen, så du kan forholdsvis nemt manipulerer med dig selv på denne måde.

Det er hver gang han sutter og ind i mellem også når han slet ikke er ved brystet

Anmeld Citér

18. april 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Det lyder som svamp. Det havde jeg også. Har du tjekket hans mund? Tungen og inde i kinderne om der er trøske (hvide belægninger) er der det så kan du få en salve af lægen der er meget effektiv. 

Ellers skulle danskvand på brystvorterne også være godt har jeg hørt. det har jeg dog ikke erfaring med :-)

Anmeld Citér

19. april 2016

Pikku Myy

Anonym skriver:

Det er hver gang han sutter og ind i mellem også når han slet ikke er ved brystet

Mener du hver gang han bliver lagt til eller hver gang han laver et sut? Hvis det er det sidste, vil jeg ikke tro det er nedløbsrefleksen.

Nedløbsrefleksen kan også blive aktiveret uden barnet ligger ved brystet. Tænk på mødre der begynder at lække mælk når deres baby græder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.