Bange for tvangsfjerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg har i det sidst par månede læst meget om tvangsfjerne og det er mest hos muslimer! 

Jeg er selv muslim men ikke sådan meget religiøs . Jeg har villet få et barn , men går rundt med negativ tanke om at kommunen vil tvang fjerne mit dyrebar barn fordi jeg er muslim. Jeg er så bange for at blive gravid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2016

fruD

Kommunen fjerner kun børn hvis der er en god grund. At du er muslim er ikke grundlag nok for tvangsfjernelse. Hvis du er ansvarlig og formår at varetage en baby har du som sådan ikke noget at frygte. 

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har i det sidst par månede læst meget om tvangsfjerne og det er mest hos muslimer! 

Jeg er selv muslim men ikke sådan meget religiøs . Jeg har villet få et barn , men går rundt med negativ tanke om at kommunen vil tvang fjerne mit dyrebar barn fordi jeg er muslim. Jeg er så bange for at blive gravid.

Kan du ikke selv høre at det lyder lidt fjollet at dit barn skulle blive tvangsfjernet pga din tro altså jeg har en mindre fysisk handicap og jeg føder nr 2 når som helst og der er ingen der tjekker ekstra op på os eller vil tvangsfjerne nogle her 

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg har selv et barn på 3 år. Vi vil rigtig gerne have nr to men er så bange. 

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym

Måske handler det om hvad du vælger at læse. For ja du kan nemt finde ting om muslimer der får fjernet barnet men lige så nemt kan du finde ting om kristne, Jehovas vidner, ikke troende osv der får fjernet deres barn.

det er jo fordi der i alle trossamfund og alle samfundslag er folk der ikke kan tage godt nok vare på deres barn. Ja medierne kan godt  lide negative historier om muslimer men det betyder jo ikke at virkeligheden er sådan.

måske skulle du søge lidt bredere og ikke være så fordumsfuld - hvad du reelt er.

har kommunen særlig fokus på dit barn på 3? For hvis ja så har de det også på barn nr. 2. Hvis ikke så skal der jo ske et eller andet ( indberetning fra inst Eks.) før det sker. Det sker altså ikke fordi du er muslim. 

Der er sgu da mange muslimer der ikke har fået fjernet deres barn.. Tænk over det? 

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym trådstarter

Nej ingen kommunen har forkus på vores barn eller os . Ingen blander i vores liv . Ja jeg læser alt alt for meget nyheder.

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske handler det om hvad du vælger at læse. For ja du kan nemt finde ting om muslimer der får fjernet barnet men lige så nemt kan du finde ting om kristne, Jehovas vidner, ikke troende osv der får fjernet deres barn.

det er jo fordi der i alle trossamfund og alle samfundslag er folk der ikke kan tage godt nok vare på deres barn. Ja medierne kan godt  lide negative historier om muslimer men det betyder jo ikke at virkeligheden er sådan.

måske skulle du søge lidt bredere og ikke være så fordumsfuld - hvad du reelt er.

har kommunen særlig fokus på dit barn på 3? For hvis ja så har de det også på barn nr. 2. Hvis ikke så skal der jo ske et eller andet ( indberetning fra inst Eks.) før det sker. Det sker altså ikke fordi du er muslim. 

Der er sgu da mange muslimer der ikke har fået fjernet deres barn.. Tænk over det? 

Nej ingen kommunen har forkus på vores barn eller os . Ingen blander i vores liv . Ja jeg læser alt alt for meget nyheder.

Anmeld Citér

18. april 2016

Newsence

Anonym skriver:

Desværre læser du også specifikke nyheder istedet for at nuancere lidt.. Søg lidt rundt og du vil opdage at har du styr på mor rollen og ikke misrøgter dit barn har du intet at frygte 

Anmeld Citér

18. april 2016

Mortilah

Ej, rolig nu Man får ik fjernet sit barn fordi man er muslim..

Anmeld Citér

18. april 2016

MissTas

Anonym skriver:

Når i har et barn i forvejen og klare det fint uden kommunen er inde over, hvad er det så helt præcis i frygter ved nr 2? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.