dollygirl skriver:
Hej piger
min søn har fødselsdag den 1 november . Han er fyldt 5 og fylder 6 igen til november 2016
han er skoleklar men problemet er at han først til næste sommer har plads i den private skole vi vil have ham i. Hvad ska vi så gør som forældre ? Skal han gå et år i en folkeskole som er vores distrikt skole og vi kender intet til fordi kommunen siger det og så næste år starte på privat skolen eller ska han vente i børnehaven et år mere kan man tillade sig det ??
Umiddelbart synes jeg ikke nogen børn har dårligt ved at vente et år, men når det er skrevet. Hvem er tilbage i børnehaven, starter alle hans venner i skole, hvad siger børnehaven som jo er dem der ham bedst i det sociale relationer?
Hvis den eneste grund til han skal vente et år, er at så får han plads i privatskolen, så ville jeg overveje alvorligt om ikke han skulle starte i distriktskolen og så se om den ikke kan overraske positivt. Gør den ikke så kan man jo overveje et skift, men forstår ikke om det så vil betyde en ny omgang i 0. Klasse for så ville jeg overhovedet ikke overveje det med mindre i bliver rådet til det af lærerne.
Så umiddelbart ville mit svar være hvis børnehaven anbefaler han starter i skole så skal han det. Hvad så fremtiden bringer ved I jo først når I er i gang.
Anmeld
Citér