Hjælp til lille søster/bror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
1 svar
0 synes godt om
18. april 2016

Anonym trådstarter

Hej allesammen 

jeg har før ikke haft problemer med at blive gravid og nu er mine æggeledere lukkede så vi skal ha hjælp ved ivf.  

Har i nogle gode råd da vi nu selv skal spare op. Vil det blive svært når vi før har haft nemt ved at blive gravide? Bør vi vælge 1 eller 2 æg for vi vil gerne ha gode chancer men så kan vi vel også ha stor chance for tvillinger ? Har det betydning jeg selv får ægløsning selv om jeg har en lang cyklus, eller skal man uanset have hormoner så man har flere æg at tage ud ? Gør det meget ondt at få taget æg ud? Har prøvet den der skyldning af æggelederne nogle gange og synes ikke det gør ondt   

Kan i hjælpe ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2016

nielsen80

Anonym skriver:

Hej allesammen 

jeg har før ikke haft problemer med at blive gravid og nu er mine æggeledere lukkede så vi skal ha hjælp ved ivf.  

Har i nogle gode råd da vi nu selv skal spare op. Vil det blive svært når vi før har haft nemt ved at blive gravide? Bør vi vælge 1 eller 2 æg for vi vil gerne ha gode chancer men så kan vi vel også ha stor chance for tvillinger ? Har det betydning jeg selv får ægløsning selv om jeg har en lang cyklus, eller skal man uanset have hormoner så man har flere æg at tage ud ? Gør det meget ondt at få taget æg ud? Har prøvet den der skyldning af æggelederne nogle gange og synes ikke det gør ondt   

Kan i hjælpe ? 

I forhold til jeres chance for success, så ja, det er meget positivt, du før har kunne blive gravid naturligt!! Det betyder, at højst sandsynligt er din ægkvalitet god, hvilket er vigtigt!. Det er dog ikke ensbetydende med, at du skal blive meget skuffet, hvis ikke der er succes i første forsøg. Mange skal igennem et par forsøg, før det lykkes.

At du selv har ÆL m.m. betyder ikke noget i ivf regi, da de typisk nedregulerer dig(ensbetydende med, at de sørger for at sætte dine egne hormoner ud af spil), for så at give større mængder af follikstimulerende hormon, således du producerer mellem 6-14 æg(meget individuelt). Man gør det for at få flere æg ud, således man har flere chancer.

Jeg har aldrig haft smerter ved udtagning(har 6 bag mig), har været på arbejde næste dag uden smerter. Men andre fortæller en helt anden historie, så det er svært at give et endeligt svar.

Oplægning af 1 eller 2 æg afhænger af flere ting; hvor mange brugbare æg du har ved oplægning, kvaliteten af æggene, din alder m.m. Flere gør det, hvis de har mange gode æg, at de dyrker deres æg til blastocyser, således at chancen for graviditet met et æg er større - også hvis I har fryseæg.

Mange af ovenstående spørgsmål vil klinikken hjælpe med, da det vil være en vurderingssag i hvert forsøg. Det er ikke det fedeste at skulle igennem. Mit bedste råd er at fokussere på det positive - at der er hjælp at få, at du allerede har et dejligt barn m.m. Prøv såvidt muligt at glemme økonomien i det, da man hurtig bliver bitter efter et mislykket forsøg. Det er virkelig svært - ved det taler af erfaring.

Held og lykke med det hele!!! Håber det bliver en relativ nem omgang for jer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.