Hoster og græder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.547 visninger
20 svar
4 synes godt om
16. april 2016

Sedigfor

God aften forældre! 

Her til morgen ved en ni tiden begyndte min datter at hoste meget, hen op dagen blev det værre og nu græder hun når hun har hostet, det tog mig tre timer for at få hende til at falde til ro så hun kunne sove, hun tog en lur på to timer og har spist 2 til 3 gange idag, hvad jeg husker, 2 gange. Hun har ikke feber. Har endda spurgt min mor om hvad det kan være hun siger det lyder til der er noget i halsen når hun hoster. Hvad tror i det er? :/. 

Det er så hårdt! Kan ikke engang lave mad os begynder hun og græde helt vildt :/. Hun leger fint. Hun er 1 år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2016

gokkelok

Det er garanteret en virus. Hvis det bliver meget værre eller hun får feber, så ring til vagtlægen i morgen. Hvis det er uændret indtil mandag, skal du nok ringe til lægen for at være sikker på der ikke sidder noget på lungerne. 

Anmeld Citér

16. april 2016

Monski

Sedigfor skriver:

God aften forældre! 

Her til morgen ved en ni tiden begyndte min datter at hoste meget, hen op dagen blev det værre og nu græder hun når hun har hostet, det tog mig tre timer for at få hende til at falde til ro så hun kunne sove, hun tog en lur på to timer og har spist 2 til 3 gange idag, hvad jeg husker, 2 gange. Hun har ikke feber. Har endda spurgt min mor om hvad det kan være hun siger det lyder til der er noget i halsen når hun hoster. Hvad tror i det er? :/. 

Det er så hårdt! Kan ikke engang lave mad os begynder hun og græde helt vildt :/. Hun leger fint. Hun er 1 år.

Bruger hun mavemusklerne til at hoste med? Hvordan er hendes vejrtrækning? Prøv at tælle hvor mange vejrtrækninger hun har i minuttet 

min søn har meget tit lungebetændelse og på trods af hvad de kloge siger, så har han også tit haft det uden feber. 

Anmeld Citér

16. april 2016

Sedigfor

Monski skriver:

Bruger hun mavemusklerne til at hoste med? Hvordan er hendes vejrtrækning? Prøv at tælle hvor mange vejrtrækninger hun har i minuttet 

min søn har meget tit lungebetændelse og på trods af hvad de kloge siger, så har han også tit haft det uden feber. 

Hendes vejrtrækning er sådan lidt lang agtig, lidt sådan som når de har grædt længe, tror ikke hun bruger hendes mavemuskler til at hoste med (:

Anmeld Citér

16. april 2016

liliangrace

Hun kan (måske) have atypisk lungebetændelse. Jeg tror at det er det, det hedder. Men atypisk lungebetændelse er hvor man har lungebetændelse men uden særlig høj feber. Det er kun et bud.

Jeg synes at I skal se det an. Hvis der ikke er nogen bedring på mandag synes jeg at du skal bestille tid hos lægen.

God bedring

Anmeld Citér

17. april 2016

Sedigfor

liliangrace skriver:

Hun kan (måske) have atypisk lungebetændelse. Jeg tror at det er det, det hedder. Men atypisk lungebetændelse er hvor man har lungebetændelse men uden særlig høj feber. Det er kun et bud.

Jeg synes at I skal se det an. Hvis der ikke er nogen bedring på mandag synes jeg at du skal bestille tid hos lægen.

God bedring

Hun har overhoved ingen feber, den siger 34.7 når jeg måler den. 

Mange tak! 

Anmeld Citér

17. april 2016

larven

34,7 er godt nok lidt lavt.har hun normalt lav kropstemperatur?

Anmeld Citér

17. april 2016

Sedigfor

larven skriver:

34,7 er godt nok lidt lavt.har hun normalt lav kropstemperatur?

Ikke rigtig, hub plejer at have 35/36.

Anmeld Citér

17. april 2016

Bissen

Hun har overhoved ingen feber, den siger 34.7 når jeg måler den. 

Mange tak! 

hmm, det lyder ret lavt. Tager du temp. rektalt? 

Anmeld Citér

17. april 2016

MissTas

God aften forældre! 

Ro på først og fremmest.. Det er ikke farligt at hoste. Hun græder formentlig fordi det gør ondt i hendes hals når hun hoster. Lindre det med panodil, det vil bedre hendes almen tilstand. Det vigtigste er ikke så meget maden, men at hun drikker fint. Er der ingen feber er det meget sjældent noget bakterielt der skal behandles og så længe hendes vejrtrækning ikke er mere end 35-40 pr min ville jeg være ganske rolig. Kontakt egen læge i morgen hvis hun bliver mere påvirket, ellers ville jeg se tiden an  er hendes temp fortsat så lav målt rektalt, så skal hun have mere tøj på, for det er for lavt. 

hilsen en børnesygeplejerske

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.