Nyfødt baby enormt sutte behov. Sut hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.846 visninger
11 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2016

Anonym trådstarter

Min nyfødte søn på 2 dage som vejede 4020 gram og var 54 cm lang har et enormt suttebehov. Han vil Helle tiden ligges til ca hver 30 minut og han skriger og bliver ulykkelig hvid han nægtes. Han sutter også på fingrene og alt hvad han kommer i nærheden af. Vi er på barselsgangen hHvor han får supplement af mme så dsuttebehovet skyldes ikke at han ikke får nok mad via råmælken. Jeg er ret sikkert på at en sut vil være en super hjælp, så mine bryster får fred og jeg kan få lidt søvn igen. Hvornår begyndte jeres små at bruge sutter?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2016

Christabelle

Min datter havde også et gigantisk suttebehov. Hun fik sut da hun var 2 dage gammel 

Anmeld Citér

16. april 2016

FrkGranger

Anonym skriver:

Min nyfødte søn på 2 dage som vejede 4020 gram og var 54 cm lang har et enormt suttebehov. Han vil Helle tiden ligges til ca hver 30 minut og han skriger og bliver ulykkelig hvid han nægtes. Han sutter også på fingrene og alt hvad han kommer i nærheden af. Vi er på barselsgangen hHvor han får supplement af mme så dsuttebehovet skyldes ikke at han ikke får nok mad via råmælken. Jeg er ret sikkert på at en sut vil være en super hjælp, så mine bryster får fred og jeg kan få lidt søvn igen. Hvornår begyndte jeres små at bruge sutter?

Min søn havde et enormt suttebehov og jeg gav ham sut den første nat, at han så aldrig ville bruge den efter et utal af mærker er en anden sag

Anmeld Citér

16. april 2016

Nea85

Anonym skriver:

Min yngste datter havde det på samme måde i hendes andet døgn. Jeg kunne ikke lægge hende fra mig, uden at hun blev helt ulykkelig. Hun fik lov at sutte hos mig alt det, hun ville, og dagen efter var mælken løbet til. Det er hårdt, når det er sådan, men jeg tror, der er en årsag til det.

Her har vi begge gange først givet sut, når baby har været en uge gammel. 

Stort tillykke med den lille ny forresten 

Anmeld Citér

16. april 2016

GrønStjerne

Min yngste fik sut inden vi forlod barselsgangen (ikke mig der gav den). En af sygeplejerskerne sagde at de først anbefalede det fra ca. en uge, så vi nuppede den igen, men hun fik den ret tidligt.

Anmeld Citér

16. april 2016

Anonym

Det lyder helt normalt. Det kan godt tage op til 5 dage, før mælken rigtig løber til afhængigt af, hvor stresset du er. Jeg har ammet 4 børn og mit 3. Barn lagde jeg til hver 30. Minut næsten hele døgnet rundt i 5 døgn. Jeg var super stresset (mange gæster osv) og det var et helvede, men det lykkedes. Da mælken løb til var alting helt normalt ikke noget ekstraordinært suttebehov

Ingen af mine har brugt sut, så kan ikke komme med nogen råd i den retning.

Anmeld Citér

16. april 2016

Mortilah

Jeg synes også det lyder normalt. Jeg kunne heller ikke lægge baby fra mig de første døgn, hvilket jeg synes er helt okay! De små pus har lige ligget inde i maven, og har bare brug for kropskontakt konstant efterfølgende.- og brug for at ligge ved brystet for at sætte gang i mælkeproduktionen.  

Jeg har selv to børn og det var sådan med begge. Den store fik en sut efter 14 dage og den lille efter 4,5 mdr. Amningen gjorde hamrende ondt de første uger, men pludselig var der altsaa hul igennem og det virkede..

Anmeld Citér

16. april 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Min yngste hang også i babsen lige fra han kom ud. Jeg gav ham en sut på 2.dagen da jeg havde sikret mig at mælken flød godt. Dog ville jeg skynde mig at få ham af erstatningen hvis du gerne vil amme fuldt. Og så lad ham blive på brystet indtil mælken flyder godt. Herefter en sut. Hans vægt er jo rigtig fin  og de er fra naturens side udstyret med "madpakke" så de kan klare sig med det mælk der er i starten.

Anmeld Citér

16. april 2016

migxher

Jeg synes du skal droppe både sut og erstaning, hvis du gerne vil fuldamme (: Begge dele kan forstyrer amning. Og baby er jo altså kun 2 dage gammel. 
Det er helt normalt og meningen at de skal sutte så meget i starten, det er jo det der skal få mælken igang. Jo mere tid ved brystet, jo hurtigere vil mælken komme igang. Og så masser af hud mod hud også. Det anbefales først at give sut når mælkeproduktionen er kommet ordenlig igang og har tilpasset sig, og baby har fået styr på sutte teknikken. Især sutteteknikken er vigtig, og det kan en sut altså ædelægge når det stadig er så tidlig. Så vent gerne et par uger med sutten.
Og hvis de presser på, på barselsgangen er det vigtigt at du følger din mavefornemmelse. Det er din baby og dig der ved bedst. Evt tage kontakt til en ammevejleder hvis du ikke føler at sygeplejerskerne vejleder dig godt nok. Det er ikke altid de ved nok om amning og smider bare omkring sig med sutter og flasker. 

Anmeld Citér

16. april 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg tror min datter fik sut da hun var 6-7 timer gammel, hendes farmor gav hende den mens jeg lå og sov  

Sutten forstyrrede aldrig amningen, ammede hende til hun var ca 1 år, men det kan selvfølgelig være svært at forudsige hvordan lige præcis dit barn tager det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.