Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
Jeg står lidt i samme situtiation som dig. Jeg har valgt ikke at bekymre mig synderligt om min datters vægt og højde så længe hun spiser fornuftig og hun er aktiv og glad.
Og som hos dig, har SP aldrig udtrykt bekymring, selvom jeg har været meget bekymret for hende vægt. Min datter har også ligget langt over kurven og fulgt sin egen linie.. Både i højde, vægt og hovedeomfang..
Til 2 års undersøgelsen, hvor vi var inde hos en anden læge end vores egen, spurgte hun om vi var bekymret for hendes vægt og det var vi som sådan ikke, da vores datter "kun" havde taget 4 kilo på fra hun var 5 mdr til 2 år...
Min pige er idag 2,5 år og vil gætte på hun vejer ca 17 kg og er 95 cm høj... Hun var også stor ved fødsel, 4500g/56cm og vejede altså næsten 12 kg da hun var 5-6 mdr gammel.
Jeg venter og ser om ikke det udligner sig, som andre skriver, efterhånden som hun vokser og får mere fart på...
Men ellers skal du da tage en snak med enten læge eller SP, bare for at spørge hvordan du skal forholde dig, men det lyder jo til at i Gør alt det rigtige, med kost og værende aktive.. Så mon ikke Kroppen udligner sig med tiden, der sker jo rigtig meget fra 3 år og fremefter med de små, lige pludselig skyder de bare i vejret, og ser helt rigtige ud igen...
Anmeld
Citér