Du er desværre ude på et skråplan her. Far har ret til samvær med barnet. Også selv om barnet er baby. Så er det bare samvær med barnet i dit hjem indtil baby er så stor at baby godt kan undvære dig et par timer ( og her tænker man på mad ikke følelser- hvilket vil sige omkring 6 måneder) Derefter er det normal praksis at man øger samværet til en hel dag uden overnatning og så til samvær med en overnatning og sådan bliver man ved indtil man når det ønskede eller fastbestemte samvær.
Hvis far går i SF så vinder han altså den sag uden problemer. Nu skriver du at det er længe siden at far skrev at han ikke vidste om han måtte se barnet så går lidt ud fra barnet er noget ældre end blot få dage gammel.
Derudover kan du under ingen omstændigheder bestemme at de SKAL have været ude i offentligheden sammen. Det krav kan du slet ikke stille i følge loven. OG du har på ingen måde ret til at blande dig i hvad far laver med barnet under sit samvær ( så længe barnet ikke mistrives eller udsættes for omsorgssvigt af en eller anden art)
Jeg syntes faktisk du udøver en fæl form for magt over for far.
Jeg syntes ærlig talt du bør kontakte far og sige at du ønsker at de har samvær og at du gerne vil lave en aftale om samvær. Derudover bør i lave en skriftlig aftale eller i hvertfald en aftale om fast samvær. Det giver mere ro for barnet at samværet er fast og ikke sporalsk.
http://www.statsforvaltningen.dk/sfdocs/Publikationer/Pjecer/Aktuelle%20pjecer/Samv%C3%A6rsguide_2014.pdf ( en guide til hvor meget samvær der bør være på hvert alder trin)
http://www.statsforvaltningen.dk/sfdocs/Blanketter/Samv%C3%A6r/Aftale_samv%C3%A6r.pdf ( en aftale i selv kan udfylde)
Jeg håber meget du får løst det her med far da du hurtigt kan blive stemplet som værenede konfliktoptrappende og så står du med en rigtig dårlig sag. Tror du her må vise far at du ønsker far ser sit barn. Tænk hvis det var omvendt. Tænk hvis far begyndte at nægte dig at se den ældste? Hvordan ville du have det med det?
Derudover bør I begge se at få den ældste ud af jeres problemer. Stakkels barn at skulle fortælle mor at far er sur. Han er gidsel mellem de to mennesker han elsker mest i verden og her bør I BEGGE se at blive voksne og så tale pænt om hinanden og til hinanden så længe barnet er tilstede. Stakkels barn
Anmeld
Citér