Hjælp! Jeg forstår det ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
7 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2016

Assam

Jeg er blevet SÅ forvirret!!

Jeg har en rimelig fast 30 dages cyklus og er gået 5 dage over tid, det vil sige min mens skulle være stoppet idag!! MEN der har kun været lidt svagt lyserødt på toiletpapiret de sidste to dage! Ikke min normale styrtblødning jeg plejer at få de første 3 dage.

Jeg har haft kramper i et par dage og en dræbende hovedpine igår der holdt mig i sengen med kvalme og ondt i maven. 

Sagen er, at jeg har testet to gange med to dages mellemrum, anden gang idag, og begge var bragende negative.

Jeg har ikke nogen børn (endnu) men min kæreste og jeg har prøvet siden september. Jeg tror jeg er gravid, men at få de negative tests er så nedslående og forvirrende. 

Kan det være implantation bleeding som så mange taler om? Og hvis det ja, er testen så negativ fordi det er for tidligt eller? Det er bare underligt når min mens nu skulle være overstået at det så stadig skulle være for tidligt...

Hjælp!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2016

Emma2013

Assam skriver:

Jeg er blevet SÅ forvirret!!

Jeg har en rimelig fast 30 dages cyklus og er gået 5 dage over tid, det vil sige min mens skulle være stoppet idag!! MEN der har kun været lidt svagt lyserødt på toiletpapiret de sidste to dage! Ikke min normale styrtblødning jeg plejer at få de første 3 dage.

Jeg har haft kramper i et par dage og en dræbende hovedpine igår der holdt mig i sengen med kvalme og ondt i maven. 

Sagen er, at jeg har testet to gange med to dages mellemrum, anden gang idag, og begge var bragende negative.

Jeg har ikke nogen børn (endnu) men min kæreste og jeg har prøvet siden september. Jeg tror jeg er gravid, men at få de negative tests er så nedslående og forvirrende. 

Kan det være implantation bleeding som så mange taler om? Og hvis det ja, er testen så negativ fordi det er for tidligt eller? Det er bare underligt når min mens nu skulle være overstået at det så stadig skulle være for tidligt...

Hjælp!!

Måske din ægløsning har rykket sig og det er implantations blødning du har haft. Du kan også psyke din krop, så din menstruation udebliver. Nogle få, kan først teste positivt sent.Uanset hvad, må du se tiden an og håbe på din menstruation ikke dukker op. Krydser for der er gevinst

Anmeld Citér

16. april 2016

Assam

Hvor almindeligt er det egentlig at bilde sig selv ind at man er gravid?

Jeg har læst mange deradvare mod det og også set foldere hos lægen, men hvor ofte sker det egentlig reelt at det er en indbildt graviditet hvor kroppen spiller en du puds?

Lille opdate i forhold til min situation - jeg har endnu ikke en positiv test (har heller ikke testet igen endnu) men er så sikker som jeg kan blive på at være gravid. Mens er stadig udeblevn, små kramper i underlivet, ondt nederst i ryggen især hvis jeg har stået og gået meget, konstant tørstig og føler jeg skal tisse hele tiden selvom der ikke rigtig kommer noget.  jeg er så spendt!! Glæder mig til den positive test så min kæreste kan være med dog. Han er lidt skeptisk selvom de mange ture til badeværelset om natten nu er ved at overbevise ham lidt mere i hvert fald. 

Anmeld Citér

16. april 2016

modesty

Assam skriver:

Hvor almindeligt er det egentlig at bilde sig selv ind at man er gravid?

Jeg har læst mange deradvare mod det og også set foldere hos lægen, men hvor ofte sker det egentlig reelt at det er en indbildt graviditet hvor kroppen spiller en du puds?

Lille opdate i forhold til min situation - jeg har endnu ikke en positiv test (har heller ikke testet igen endnu) men er så sikker som jeg kan blive på at være gravid. Mens er stadig udeblevn, små kramper i underlivet, ondt nederst i ryggen især hvis jeg har stået og gået meget, konstant tørstig og føler jeg skal tisse hele tiden selvom der ikke rigtig kommer noget.  jeg er så spendt!! Glæder mig til den positive test så min kæreste kan være med dog. Han er lidt skeptisk selvom de mange ture til badeværelset om natten nu er ved at overbevise ham lidt mere i hvert fald. 

Det er meget nemt at skabe fysiske symptomer i kroppen bare ved at tænke på det (som at man skal tisse, og at det prikker og spænder i underliv og bryster etc.). Man kan dog ikke tænke sin menstruation væk. 

Men engang imellem springer man en menstruation over, eller den er helt anderledes end den plejer. Det er ikke unormalt.

Jeg kan godt forstå at det fylder meget i dine tanker. Hvis jeg var dig, ville jeg nok blive ved med at tage en test om morgenen de næste par dage. Og hvis den bliver ved med at være negativ, er graviditets-sandsynligheden nok mindre og mindre for hver dag der går.

Anmeld Citér

16. april 2016

Morfor3

Jeg har af flere omgange fået mens til at udeblive fordi ønsket var så stort. Fik ligeledes kvalme og brystspændninger. 

Procent mæssigt hvor ofte det sker,  aner jeg ikke. Men kender til mange der har kunne fremtrylle graviditets tegn. En veninde fik pludselig rå mælk i brysterne og hun havde aldrig været gravid før. 

Så jeg har selv oplevet hvor meget psyken kan spille ind. Og hold op hvor var jeg træt af at hører på det den gang.  Men set tilbage nu - så er jeg overrasket over hvor meget det havde at sige 

Anmeld Citér

16. april 2016

fo82

Ehm... Nu er det ikke for at være en lyseslukker, men det der med at ønsketænkning kan ændre på cyklus kan ikke lade sig gøre, man kan ikke via tankens kraft ændre på hypofysens produktion af de hormoner der skal til for at producere og modne æg... Det er fysiologisk umuligt... Niveauerne af disse hormoner kan variere, så processen ind i mellem forsinkes, men det kan stadig ikke styres af tankens kraft..

forsinket menstruation er endten graviditet eller forsinket ægløsning, heller ikke efter ægløsning kan man få kroppen til at tro den er gravid. Det kræver et befrugtet æg, der sætter sig fast og begynder at producere hcg hormonet - det hormon kan man heller ikke tænke frem...

så nej, det kan ikke ske ved ønsketænkning, ind i mellem sker der afvigelser i den naturlige process, og det gør der bare, ikke fordi man ønsker tingene (for) meget...

det er en stædig skrøne som der bliver holdt liv i, fordi nogen der kender nogen måske en gang har haft forsinket menstruation, og hun ville gerne være mor..

laktering forekommer ikke i tidlig graviditet, og ikke uden at hormonerne er rigtige - jeg ville få det undersøgt!

Anmeld Citér

19. april 2016

Assam

Jeg testede igen her til morgen og det blev endnu en negativ. Jeg er nu gået 10 dage over tid og det er 5 dage siden jeg havde lidt lyserødt på toiletpapiret. 

Ville efterhånden gerne have enten en positiv test eller min menstruation. Jeg føler mig stadig gravid med hyppig vandladning og ondt i nederste del af ryggen. Jeg havde lidt kramper her til morgen men de er aftaget igen. 

Jeg skal hjemmefra i en 3 ugers tid fra imorgen, hvis jeg ikke har fået min menstruation når jeg kommer tilbage tager jeg til lægen for at blive kigget på. 

Er der nogen af jer der har prøvet at skulle vente længe på at få en positiv?

Anmeld Citér

19. april 2016

Assam

Jeg testede igen her til morgen og det blev endnu en negativ. Jeg er nu gået 10 dage over tid og det er 5 dage siden jeg havde lidt lyserødt på toiletpapiret. 

Ville efterhånden gerne have enten en positiv test eller min menstruation. Jeg føler mig stadig gravid med hyppig vandladning og ondt i nederste del af ryggen. Jeg havde lidt kramper her til morgen men de er aftaget igen. 

Jeg skal hjemmefra i en 3 ugers tid fra imorgen, hvis jeg ikke har fået min menstruation når jeg kommer tilbage tager jeg til lægen for at blive kigget på. 

Er der nogen af jer der har prøvet at skulle vente længe på at få en positiv?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.